Psychologiczne podstawy pracy zespołowej 2401-AI-PSCH-32-s1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
|
W cyklu 2022/23L:
W ramach zajęć studenci poznają teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych grupach – poznają dynamikę rozwoju i pracy grupy. Następnie poruszone zostaną kwestie wpływu osobowości i temperamentu na kierowanie grupą oraz zdiagnozowane zostaną bariery w pracy zespołowej oraz metody przeciwdziałania im. Szerzej zostaną w tym względzie scharakteryzowane emocje, motywacje, konflikty oraz stres jako czynniki dezorganizujące lub wspierające funkcjonowanie grupy i realizowanie przez nią projektów. Studenci poznają także psychologiczne aspekty podejmowania decyzji i ich wpływ na aktywność zawodową oraz metodę określania cech i umiejętności członków i kierowników grup. Następnie studenci będą uczestniczyć w treningu kreatywności i zajęciach dotyczących motywacji. Na koniec podsumujemy wszystko i zastanowimy się jak można doskonalić swoje umiejętności pracy zespołowej. |
W cyklu 2023/24L:
W ramach zajęć studenci poznają teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych grupach – poznają dynamikę rozwoju i pracy grupy. Następnie poruszone zostaną kwestie wpływu osobowości i temperamentu na kierowanie grupą oraz zdiagnozowane zostaną bariery w pracy zespołowej oraz metody przeciwdziałania im. Szerzej zostaną w tym względzie scharakteryzowane emocje, motywacje, konflikty oraz stres jako czynniki dezorganizujące lub wspierające funkcjonowanie grupy i realizowanie przez nią projektów. Studenci poznają także psychologiczne aspekty podejmowania decyzji i ich wpływ na aktywność zawodową oraz metodę określania cech i umiejętności członków i kierowników grup. Następnie studenci będą uczestniczyć w treningu kreatywności i zajęciach dotyczących motywacji. Na koniec podsumujemy wszystko i zastanowimy się jak można doskonalić swoje umiejętności pracy zespołowej. |
W cyklu 2024/25L:
W ramach zajęć studenci poznają teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych grupach – poznają dynamikę rozwoju i pracy grupy. Następnie poruszone zostaną kwestie wpływu osobowości i temperamentu na kierowanie grupą oraz zdiagnozowane zostaną bariery w pracy zespołowej oraz metody przeciwdziałania im. Szerzej zostaną w tym względzie scharakteryzowane emocje, motywacje, konflikty oraz stres jako czynniki dezorganizujące lub wspierające funkcjonowanie grupy i realizowanie przez nią projektów. Studenci poznają także psychologiczne aspekty podejmowania decyzji i ich wpływ na aktywność zawodową oraz metodę określania cech i umiejętności członków i kierowników grup. Następnie studenci będą uczestniczyć w treningu kreatywności i zajęciach dotyczących motywacji. Na koniec podsumujemy wszystko i zastanowimy się jak można doskonalić swoje umiejętności pracy zespołowej. |
W cyklu 2025/26L:
W ramach zajęć studenci poznają teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych grupach – poznają dynamikę rozwoju i pracy grupy. Następnie poruszone zostaną kwestie wpływu osobowości i temperamentu na kierowanie grupą oraz zdiagnozowane zostaną bariery w pracy zespołowej oraz metody przeciwdziałania im. Szerzej zostaną w tym względzie scharakteryzowane emocje, motywacje, konflikty oraz stres jako czynniki dezorganizujące lub wspierające funkcjonowanie grupy i realizowanie przez nią projektów. Studenci poznają także psychologiczne aspekty podejmowania decyzji i ich wpływ na aktywność zawodową oraz metodę określania cech i umiejętności członków i kierowników grup. Następnie studenci będą uczestniczyć w treningu kreatywności i zajęciach dotyczących motywacji. Na koniec podsumujemy wszystko i zastanowimy się jak można doskonalić swoje umiejętności pracy zespołowej. |
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody ewaluacyjne
- metody integracyjne
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- gry i symulacje
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest aktywny udział w ćwiczeniach zespołowych. Dlatego obecność na wszystkuch zajęciach jedt obowiazkowa (its nie obowiązują) .
Literatura
Zestaw 1:
Podstawowa:
1. Heszen-Niejodek, I. (2000). Psychologia stresu i radzenia sobie. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 3, s. 465 -492) . Gdańsk: GWP
2. Z. Ratajczak, Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa 2007
3. T. Tyszka (red.), Psychologia ekonomiczna, Gdańsk: GPW, 2004
4. Zimbardo Ph., Ruch F., (2011), Psychologia i życie. Warszawa, PWN.
Uzupełniająca:
1. Sęk, H. (2000). Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego w modelu społecznej psychologii poznawczej. W: H. Sęk (red.), Wypalenia zawodowe: mechanizmy, przyczyny zapobieganie (s. 83-112). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
2. Hobfoll, S.E. (2006). Stres, kultura i społeczność. Gdańsk: GWP
3. Butler G., McManus F., (2002), Psychologia. Warszawa. Prószyński i S-ka.
Zestaw 2:
Lit. podst.:
1. Ekman, P., Davidson, R. (red.). (1998). Natura emocji (s. 112-115, 146-153, 183-190, 303-308). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
2. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji (r. 10, 16, 18). Gdańsk: GWP.
3. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje (r. 6, 10). Warszawa: PWN.
4. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna (r. 4, 6). Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
5. Strelau, J., Doliński, D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1, s. 511-649). Gdańsk: GWP.
Lit. uzupełniająca:
1. deCatanzaro, D. A. (1999). Motywacje i emocje. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.
2. Franken, R. (2005). Psychologia motywacji. Gdańsk: GWP.
3. Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina
4. Le Doux, J. (2000). Mózg emocjonalny. Poznań: Media Rodzina
5. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji. Gdańsk: GWP.
6. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN.
7. Obuchowski, K. (1997). Przez galaktykę potrzeb. Psychologia dążeń ludzkich. Poznań: Zysk i S-ka.
8. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Zestaw 3:
Literatura podstawowa:
1. Campbell J., Hall C., Lindzey G. (2006), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
2. Gasiul H. (2006), Psychologia osobowości. Nurty, teorie, koncepcje. Wydawnictwo DIFIN.
3. Hall C., Lindzey G. (2001), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
4. Kozielecki J. (2000), Koncepcje psychologiczne czlowieka. Warszawa, Żak.
Literatura uzupełniająca:
1. Mądrzycki, T. (1996). Osobowość jako system tworzący i realizujący plany. Gdańsk, GWP.
2. Millon, T., Davis, R. (2005). Zaburzenia osobowości. Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowia
3. Pervin L. A. (2002). Psychologia osobowości. Gdańsk, GWP.
|
W cyklu 2022/23L:
Zestaw 1: Zestaw 2: Zestaw 3: Literatura uzupełniająca: +literatura i testy proponowane na bieżąco w czasie zajęć |
W cyklu 2023/24L:
Zestaw 1: Zestaw 2: Zestaw 3: Literatura uzupełniająca: +literatura i testy proponowane na bieżąco w czasie zajęć |
W cyklu 2024/25L:
Zestaw 1: Zestaw 2: Zestaw 3: Literatura uzupełniająca: +literatura i testy proponowane na bieżąco w czasie zajęć |
W cyklu 2025/26L:
Zestaw 1: Zestaw 2: Zestaw 3: Literatura uzupełniająca: +literatura i testy proponowane na bieżąco w czasie zajęć |
Uwagi
|
W cyklu 2022/23L:
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 40 godz.): Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 80 godz.): Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) – w tym 30 godz. (1 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |
W cyklu 2023/24L:
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 40 godz.): Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 80 godz.): Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) – w tym 30 godz. (1 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |
W cyklu 2024/25L:
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 40 godz.): Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 80 godz.): Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) – w tym 30 godz. (1 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |
W cyklu 2025/26L:
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 40 godz.): Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 80 godz.): Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) – w tym 30 godz. (1 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: