Pozycjonowanie stron WWW 2401-AI-PS-2MW-s1
Samo zaistnienie w Sieci to od wielu lat zdecydowanie za mało. Dominującą pozycję wśród usług internetowych wykorzystywanych w celu pozyskania informacji stanowią jak wiadomo wyszukiwarki internetowe. Każda z nich posiada możliwość zarejestrowania i opisania (najczęściej w sposób automatyczny) witryn WWW. Jeśli rejestrowany zasób zostanie dobrze skatalogowany przez wyszukiwarkę to potencjalnie wzrasta liczba jego odbiorów. Optymalizacja i pozycjonowanie serwisów WWW jest obecnie koniecznością, gdyż stanowi ważny element budowania konkurencyjności. W ramach zajęć uczestnicy poznają podstawowe zasady i narzędzia optymalizacji i pozycjonowania zasobów cyfrowych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwa jedna nieobecność) – U1, U2, K1, K2
2. Indywidualne zadania praktyczne (projekty) z wykorzystaniem poznanych rozwiązań – rejestracja i optymalizacja zasobów cyfrowych – W1, W2, U1, U2
3. Prezentacja indywidualnych zadań (i/lub odpowiedź z zakresu wykorzystanych w nim rozwiązań) – W1, W2, U1, U2, K1, K2
Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach (do 20% oceny)
- indywidualne zadania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem zasobów (do 80% oceny)
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 90% i więcej
4+ – 80% do 89%
4 – 70% do 79%
3+ – 60% do 69%
3 – 51% do 59%
2 – 50% i poniżej
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Bailyn E., SEO dla każdego: obowiązkowa dawka wiedzy o SEO!, Gliwice 2014.
2. Jerkovic J. I., Wojownik SEO: sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach, Gliwice 2011.
3. Enge E., Sztuka SEO: optymalizacja witryn internetowych, Gliwice 2013.
4. Dover D., Dafforn E., Sekrety SEO, Gliwice 2012.
5. Enge E., Spencer S., Stricchiola J., SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek, Gliwice 2016.
6. SEO & SEM Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu, Warszawa 2017.
7. Ward A. A., The SEO Battlefield. Winning Strategies for Search Marketing Programs, O’Reilly Media 2017.
8. Pietrucha S., Wizytówka Google, Gliwice 2019.
9. Cengiel P., SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy, Gliwice 2020.
Literatura uzupełniająca:
1. Ledford J. L., SEO: biblia, Gliwice 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: