Public relations 2401-AI-PR-22-s1
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą public relations oraz jego narzędziami. W trakcie wykładu zostaną przedstawione wybrane definicje, powstanie oraz rozwój public relations. Ponadto zostaną scharakteryzowane funkcje, zakres i zadania PR. Kolejne referowane zagadnienia to różnice pomiędzy PR a marketingiem, reklamą i propagandą, grupy otoczenia i komunikacja z nimi, narzędzia i techniki PR, media relations, monitoring mediów, Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa (CSR), wewnętrzne PR, planowanie programów PR, badania, programy i ocena PR modele PR.
Treści omawiane w trakcie konwersatorium mają bardziej praktyczny charakter. Stąd koncentracja w trakcie tych zajęć na zarządzaniu, strategiach i technikach PR. Przywołane zostaną wybrane case studies przeprowadzonych strategii PR. Zaprezentowane zostanie wykorzystanie PR w organizacjach i instytucjach non-profit świadczących różne usługi. Następnie studenci w zespołach zaprezentują opracowane przez siebie strategie PR.
W cyklu 2022/23L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą public relations oraz jego narzędziami. W trakcie wykładu zostaną przedstawione wybrane definicje, powstanie oraz rozwój public relations. Ponadto zostaną scharakteryzowane funkcje, zakres i zadania PR. Kolejne referowane zagadnienia to różnice pomiędzy PR a marketingiem, reklamą i propagandą, grupy otoczenia i komunikacja z nimi, narzędzia i techniki PR, media relations, monitoring mediów, Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa (CSR), wewnętrzne PR, planowanie programów PR, badania, programy i ocena PR modele PR. Treści omawiane w trakcie konwersatorium mają bardziej praktyczny charakter. Stąd koncentracja w trakcie tych zajęć na zarządzaniu, strategiach i technikach PR. Przywołane zostaną wybrane case studies przeprowadzonych strategii PR. Zaprezentowane zostanie wykorzystanie PR w organizacjach i instytucjach non-profit świadczących różne usługi. Następnie studenci w zespołach zaprezentują opracowane przez siebie strategie PR. |
W cyklu 2023/24L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą public relations oraz jego narzędziami. W trakcie wykładu zostaną przedstawione wybrane definicje, powstanie oraz rozwój public relations. Ponadto zostaną scharakteryzowane funkcje, zakres i zadania PR. Kolejne referowane zagadnienia to różnice pomiędzy PR a marketingiem, reklamą i propagandą, grupy otoczenia i komunikacja z nimi, narzędzia i techniki PR, media relations, monitoring mediów, Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa (CSR), wewnętrzne PR, planowanie programów PR, badania, programy i ocena PR modele PR. Treści omawiane w trakcie konwersatorium mają bardziej praktyczny charakter. Stąd koncentracja w trakcie tych zajęć na zarządzaniu, strategiach i technikach PR. Przywołane zostaną wybrane case studies przeprowadzonych strategii PR. Zaprezentowane zostanie wykorzystanie PR w organizacjach i instytucjach non-profit świadczących różne usługi. Następnie studenci w zespołach zaprezentują opracowane przez siebie strategie PR. |
W cyklu 2024/25L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą public relations oraz jego narzędziami. W trakcie wykładu zostaną przedstawione wybrane definicje, powstanie oraz rozwój public relations. Ponadto zostaną scharakteryzowane funkcje, zakres i zadania PR. Kolejne referowane zagadnienia to różnice pomiędzy PR a marketingiem, reklamą i propagandą, grupy otoczenia i komunikacja z nimi, narzędzia i techniki PR, media relations, monitoring mediów, Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa (CSR), wewnętrzne PR, planowanie programów PR, badania, programy i ocena PR modele PR. Treści omawiane w trakcie konwersatorium mają bardziej praktyczny charakter. Stąd koncentracja w trakcie tych zajęć na zarządzaniu, strategiach i technikach PR. Przywołane zostaną wybrane case studies przeprowadzonych strategii PR. Zaprezentowane zostanie wykorzystanie PR w organizacjach i instytucjach non-profit świadczących różne usługi. Następnie studenci w zespołach zaprezentują opracowane przez siebie strategie PR. |
W cyklu 2025/26L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą public relations oraz jego narzędziami. W trakcie wykładu zostaną przedstawione wybrane definicje, powstanie oraz rozwój public relations. Ponadto zostaną scharakteryzowane funkcje, zakres i zadania PR. Kolejne referowane zagadnienia to różnice pomiędzy PR a marketingiem, reklamą i propagandą, grupy otoczenia i komunikacja z nimi, narzędzia i techniki PR, media relations, monitoring mediów, Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa (CSR), wewnętrzne PR, planowanie programów PR, badania, programy i ocena PR modele PR. Treści omawiane w trakcie konwersatorium mają bardziej praktyczny charakter. Stąd koncentracja w trakcie tych zajęć na zarządzaniu, strategiach i technikach PR. Przywołane zostaną wybrane case studies przeprowadzonych strategii PR. Zaprezentowane zostanie wykorzystanie PR w organizacjach i instytucjach non-profit świadczących różne usługi. Następnie studenci w zespołach zaprezentują opracowane przez siebie strategie PR. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- giełda pomysłów
- projektu
- referatu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność na ćwiczeniach, w tym na zajęciach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – U1, U2
Projekt, przygotowany z uwzględnieniem treści przekazywanych na zajęciach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość –W1, U1, U2, K1
Przygotowanie do zajęć i prezentacji, w tym zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość - W1, U1, U2
Egzamin, z uwzględnieniem treści przekazywanych na zajęciach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość - W1, K1
Kryteria oceniania - ćwiczenia:
- obecność i aktywność na zajęciach, w tym na zajęciach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – 40%
Przygotowanie projektu, z uwzględnieniem treści przekazywanych na zajęciach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – 60%
Kryteria oceniania – wykład:
- egzamin w formie testu, z uwzględnieniem treści przekazywanych na zajęciach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – 100%
Oceny z obu form będą wystawione według następujących kryteriów:
bdb – 90% i więcej
db plus – 80% do 89%
db – 70% do 79%
dst plus – 60% do 69%
dst – 50% do 59%
ndst – 49% i poniżej
Literatura
Literatura podstawowa:
1. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005.
2. W. Budzyński, Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa: Poltext, 2008.
3. E. M. Cenker, Public relations, Poznań: Wydawn. Wyższej Szkoły Bankowej, 2007.
4. R. Laermer, M. Prichinello, Public relations, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004.
5. Public relations: znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
6. Skuteczne techniki PR, red. A. Gregory, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005.
7. K. Wójcik, Public relations, Warszawa: Woters Kluwer business, 2013.. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005.
Literatura uzupełniająca:
1. Public relations: teoria, edukacja, praktyka, red. J. Mąkosza-Bogdan, Warszawa: SGH, 2010.
2. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hoppe, Gdańsk: Scientific Publishing Group, 2005.
W cyklu 2022/23L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023/24L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2024/25L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2025/26L:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: