Podstawy prezentacji informacji 2401-AI-PPI-11-s1
Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji, jej rodzajami i formami oraz sposobami jej przekazywania. Będzie miał także okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych.
|
W cyklu 2022/23Z:
W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji i sposobami jej przekazywania, a także genezą i typologią infografik. Uczestniczący w zajęciach będzie miał okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych. Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. |
W cyklu 2023/24Z:
W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji i sposobami jej przekazywania, a także genezą i typologią infografik. Uczestniczący w zajęciach będzie miał okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych. Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. |
W cyklu 2024/25Z:
W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji i sposobami jej przekazywania, a także genezą i typologią infografik. Uczestniczący w zajęciach będzie miał okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych. Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. |
W cyklu 2025/26Z:
W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji i sposobami jej przekazywania, a także genezą i typologią infografik. Uczestniczący w zajęciach będzie miał okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych. Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- laboratoryjna
- studium przypadku
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwe dwie nieobecności) – U1
Indywidualne zadania praktyczne – pisanie artykułów, referatów, tworzenie prezentacji, map myśli, infografik - W1, W2
Kryteria oceniania:
- obecność oraz aktywność na zajęciach (20% oceny),
- wykonywanie zadań do projektu indywidualnego (40% oceny),
- prezentacja grupowego projektu zaliczeniowego (40% oceny).
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 90% i więcej
4+ - 80% do 89%
4 – 70% do 79%
3+ - 60% do 69%
3 - 50% do 59%
2 – 49% i poniżej.
Literatura
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/.
2. Kurs DataBloga: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: DataBlog.pl [online]. Dostępny w Internecie: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobić-infografike-darmowe-programy-tworzenia-inforaifik/Mapy myśli i infografiki w nauczaniu. Bli%20v3.0.pdf.
3. Moczkodan R., Jak narzędzia kształtują sposób myślenia? Wady i zalety programów komputerowych służących do wspierania (?) kreatywności, [w:] Informatyka w edukacji. Nauczyciel przewodnik i twórca, pod red. A. M. Kwiatkowskiej, M. M. Sysło, Toruń 2015, s. 139-153.
4. Sadowski M. P., Doskonała prezentacja. Sztuka skutecznego przekazu, Gliwice 2008.
5. [Jagoda Jurajczyk], Piktochart – instrukcja W: Biblioteka 2.0 Blog o zmianach w bibliotece szkolnej [online]. 2014. Dostępny w: http://blogiceo.nq.pl/biblioteka20/2014/03/10/piktochart-instrukcja
6. Piotr Kozłowski, Kurs DATABLOGA: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: Datablog [online]. 2014. Dostępny w: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobic-infografike-darmowe-programy-tworzenia-infografik
7. [Katarzyna Żbikowska], Jak zrobić samodzielnie infografikę? W: Mapy Myśli [online]. 2013. Dostępny w: http://mapymysli.com/jak-zrobic-samodzielnie-infografike
|
W cyklu 2022/23Z:
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. |
W cyklu 2023/24Z:
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. |
W cyklu 2024/25Z:
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. |
W cyklu 2025/26Z:
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: