Przetwarzanie cyfrowe mediów 2401-AI-PCM-3MW-s1
Niniejszy przedmiot przygotowuje do pracy we współczesnym środowisku cyfrowym, zdominowanym przez multimedia.
W trakcie zajęć studenci mają nauczyć się zasad projektowania grafiki 3D oraz tworzenia filmów animowanych, obecnie często wykorzystywanych w mediach i reklamie. Zakres materiału oraz model zajęć są adekwatne do wymagań rynku pracy. Studenci na zajęciach zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu tworzenia informacji dostosowanej (audiodeskrypcja, informacja dla osób wykluczonych cyfrowo lub tworzenie specjalnych napisów do materiałów filmowych).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- laboratoryjna
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
W ewaluacji pracy studenta bierze się pod uwagę:
1. Aktywność na zajęciach – U1, U2, K1.
2. Szereg wykonanych zadań w trakcie zajęć – W1, W2, U1
3. Prezentacja projektów – U1, W1, W2, K1.
Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach i współpraca w grupie (40% oceny)
- projekt końcowy (60% oceny)
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 90% i więcej
4+ – 80% do 89%
4 – 70% do 79%
3+ – 60% do 69%
3 – 50% do 59%
2 – 49% i poniżej
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
1. V. Osińska, G. Osiński. Multimedia. Toruń: UMK, 2005.
2. B. Bogdan. podstawy modelowania : praktyczne wprowadzenie do modelowania w programie Blender. Gliwice: Helion, 2007.
Lista zasobów sieciowych, dostępna na platformie Moodle
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: