Obszary zastosowań Internetu Rzeczy 2401-AI-OIR-1WSI-s2
Podstawowym celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat rozwiązań wykorzystujących mechanizmy internetowej komunikacji sieciowej, a także rozwiązania oparte o działanie sztucznej inteligencji. Studenci zapoznają się z teoretycznymi podstawami zjawiska IoT oraz przygotują koncepcję projektów, których funkcjonowanie opiera się na inteligentnych technologiach. Zajęcia mają charakter warsztatowy - opierają się na wypracowaniu i zaproponowaniu rozwiązań w różnych obszarach: kultury, sztuki, administracji państwowej, transportu, ekologii i ochrony środowiska, budownictwa mieszkaniowego, zdrowia, itd.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- obserwacji
- ćwiczeniowa
- referatu
- studium przypadku
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwa jedna nieobecność) – U1, U2, K1, K2
2. Indywidualne zadania praktyczne (projekty) z wykorzystaniem poznanych rozwiązań – stworzenie i zagospodarowanie własnego środowiska w Sieci – W1, W2, U1, U2
3. Prezentacja indywidualnych projektów oraz odpowiedź z zakresu wykorzystanych w nim rozwiązań – W1, W2, U1, U2, K1, K2
Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach (20% oceny)
- przygotowanie zadań/projektów (40% oceny)
- odpowiedź pisemna (40% oceny)
Przeliczanie punktacji z testu na oceny:
100-93: 5
92-82: 4,5
81-68: 4
67-54: 3,5
53-40: 3
39-0: 2
Literatura
1. IoT w polskiej gospodarce. Raport grupy roboczej do spraw Internetu Rzeczy przy Ministerstwie Cyfryzacji, Warszawa 2018.
2. Krysiński P., Smart city w przestrzeni informacyjnej, Toruń 2020.
3. Kwiatkowska E. M., Rozwój Internetu rzeczy – szanse i zagrożenia, „Internetowy 4. Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny” 2014, vol. 3, nr 8, s. 60–70.
5. Malucha M., Internet rzeczy – kontekst technologiczny i obszary zastosowań, „Studia i Prace WNEiZ US” 2018, nr 19, s. 51–69.
6. Różanowski K., Sztuczna inteligencja rozwój, szanse i zagrożenia, „Zeszyty 7. Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki” 2007, nr 2, s. 109–135.
8. Wielki J., Internet Rzeczy i jego wpływ na modele biznesowe współczesnych organizacji gospodarczych, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2016, nr 281, s. 208–219.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: