Metody kreatywnego rozwiązywania problemów 2401-AI-MKRP-22-s2
W ramach zajęć, studenci w grupach czteroosobowych będą pracować nad swoimi własnymi projektami metodą Design Thinking. Aby zaliczyć przedmiot należy wykonać i przedstawić projekt (na ostatnich zajęciach).
Kryteria dopuszczenia do zaliczenia: obecność i aktywność na zajęciach
|
W cyklu 2022/23L:
1. Zajęcia organizacyjne / Wprowadzenie (1 godz.) |
W cyklu 2023/24L:
1. Zajęcia organizacyjne / Wprowadzenie (1 godz.) |
W cyklu 2024/25L:
1. Zajęcia organizacyjne / Wprowadzenie (1 godz.) |
W cyklu 2025/26L:
1. Zajęcia organizacyjne / Wprowadzenie (1 godz.) |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- giełda pomysłów
- referatu
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
- metody integracyjne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwa jedna nieobecność) – W1, W2, W3, U1, U2,
2. Indywidualne zadanie praktyczne (projekt) z wykorzystaniem poznanych rozwiązań – analiza, ocena i porównanie architektury wybranych zasobów WWW – W2, W3
3. Prezentacja indywidualnych projektów oraz odpowiedź z zakresu wykorzystanych w nim rozwiązań – W2, W3
Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach (do 20% oceny)
- przygotowanie projektu (do 60% oceny)
- prezentacja projektu i odpowiedź ustna (do 20% oceny)
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 90% i więcej
4+ – 80% do 89%
4 – 70% do 79%
3+ – 60% do 69%
3 – 50% do 59%
2 – 49% i poniżej
Literatura
1. Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania User Experience, PWN 2015
2. Joel Marsh, UX dla początkujących. Sto krótkich lekcji, Helion, 2020
3. Design Thinking for Libraries toolkit, designthinkingforlibraries.com
4. Don Norman, Design Thinking: A Useful Myth, 2010, https://www.core77.com/posts/16790/design-thinking-a-useful-myth-16790
5. Design thinking defined, https://designthinking.ideo.com
6. Beata Michalska-Dominiak, Piotr Grocholiński, Poradnik design thinking czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Helion, 2019
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: