Marketing na rynku medialnym 2401-AI-MAR-21-s1
Zajęcia mają na celu poznanie zjawiska marketingu na rynku mediów i analizę jego podstawowych elementów, strategii marketingowych i problemów marketingu rynku medialnego. Studenci poznają specyfikę badań marketingowych na wybranych przykładach.
|
W cyklu 2022/23Z:
Zajęcia mają na celu poznanie zjawiska marketingu na rynku mediów i analizę jego podstawowych elementów, kształtowania strategii marketingowych i problemów marketingu rynku medialnego. Studenci poznają czynniki wpływające na funkcjonowanie rynku mediów i metody badań rynku mediów oraz specyfikę badań marketingowych na wybranych przykładach. |
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia mają na celu poznanie zjawiska marketingu na rynku mediów i analizę jego podstawowych elementów, kształtowania strategii marketingowych i problemów marketingu rynku medialnego. Studenci poznają czynniki wpływające na funkcjonowanie rynku mediów i metody badań rynku mediów oraz specyfikę badań marketingowych na wybranych przykładach. |
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia mają na celu poznanie zjawiska marketingu na rynku mediów i analizę jego podstawowych elementów, kształtowania strategii marketingowych i problemów marketingu rynku medialnego. Studenci poznają czynniki wpływające na funkcjonowanie rynku mediów i metody badań rynku mediów oraz specyfikę badań marketingowych na wybranych przykładach. |
W cyklu 2025/26Z:
Zajęcia mają na celu poznanie zjawiska marketingu na rynku mediów i analizę jego podstawowych elementów, kształtowania strategii marketingowych i problemów marketingu rynku medialnego. Studenci poznają czynniki wpływające na funkcjonowanie rynku mediów i metody badań rynku mediów oraz specyfikę badań marketingowych na wybranych przykładach. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
1. Obecność i aktywność na zajęciach dydaktycznych – K1, K2
2. Przygotowanie do zajęć – W1, W2, U1, U2
3. Końcowe zaliczenie pisemne–W1, W2, U1, U2
Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach (do 40% oceny)
- zaliczenie pisemne (do 60% oceny)
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 90% i więcej
4+ - 80% do 89%
4 – 70% do 79%
3+ - 60% do 69 %
3 – 50% do 59%
2 – 49% i poniżej
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Dziennikarstwo i świat mediów. Kraków 2000
2. Media. Warszawa 2000.
3. Media masowe na świecie : modele systemów medialnych i ich dynamika rozwojowa. Wrocław 2007.
4. Słownik terminologii medialnej. Kraków 2006.
5. Słownik wiedzy o mediach / pod red. R. Chudzińskiego. Warszawa 2007.
Literatura uzupełniająca:
1. 1.Działalność wydawnicza i kolportażowa w warunkach wolnego rynku, [red. Jan Kania].Warszawa. Szczecin 2004
2. Jupowicz-Ginalska A. Marketing medialny, Warszawa 2010
3. Jupowicz-Ginalska A., Promowanie mediów w mediach, [w:] Public Relations. Społeczne wyzwania, red. J. Olędzki, Warszawa 2008
4. Kowalski T., Jung B., Media na rynku : wprowadzenie do ekonomiki mediów. Warszawa 2006
5. Mrozowski M., System medialny, struktura i zasady działania, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2008
6. Niestrój R., Reklama a marketing mediów, Aida Media 1995, nr 9
7. Patrzałek W., Elementy marketingu na rynku prasy, Wrocław 2002
8. 8.. Rutkowski I., Strategie marketingowe, sposoby interpretacji, Marketing i Rynek 1995, nr 9
9. Wimmer R. D., Dominik J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008
10. Żabiński R., Kluczowe problemy marketingu rynku medialnego, Gospodarka, Rynek, Edukacja 2011, nr 1
|
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2025/26Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: