Podstawy grafiki wektorowej 2401-AI-GW-1PZU-s2
Celem zajęć jest omówienie podstawowych zagadnień związanych z grafiką wektorową oraz zapoznanie studentów z panującymi trendami w grafice użytkowej i wskazanie obecnych potrzeb rynku pracy w tym zakresie. W ramach prowadzonych prac laboratoryjnych zaprezentowane zostaną podstawowe możliwości wybranego programu do obróbki grafiki wektorowej (np. CorelDraw, Iknscape) oraz jego funkcjonalności (pracy z tekstem i konturami, edycja krzywych, modyfikacja obiektów). Docelowo student zdobędzie wiedzę i umiejętności niezbędne architektowi informacji w zakresie grafiki wektorowej, służące m.in. krytycznej analizie/ocenie serwisów WWW.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Laboratorium:
1. Aktywność na zajęciach dydaktycznych – W1, W2, U1, U2
2. Realizacja projektu zaliczeniowego - W1, W2, U1, U2, K1, K2
Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach (do 20% oceny)
- ocena z realizacji projektów (do 80% oceny)
Ostateczna ocena z zajęć (przeliczenie punktów procentowych na oceny):
- 100-95: 5
- 94-85: 4,5
- 84-75: 4
- 74-65: 3,5
- 64-55: 3
- 54-0: 2
Literatura
Literatura podstawowa:
Stonehem B., CorelDraw Graphics Suite X8: an easy guide to the best features, Ottawa 2015.
Wrotek W., CorelDRAW Graphic Suit 7, Gliwice 2015.
Zimek R., CorelDRAW X7 PL. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2015.
Glitschka V., Pasek J., Cieślak P., Grafika wektorowa: szkolenie podstawowe, Gliwice 2015.
Literatura uzupełniająca:
Zimek R., ABC CorelDRAW X7 PL, Gliwice 2015.
Glitschka V., Vector basic training: a systematic creative process for building precision vector artwork, Berkeley 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: