Nowe formy prasy 2401-AI-FG-2MW-s1
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najnowszymi formami medialnym w Polsce. Uczestnicy zajęć poznają wpływ zmian społecznych, technicznych na krajowy rynek mediów. Zdobywają informacje o typologii, roli i specyfice poszczególnych mediów, internetowych portali informacyjnych, mediów społecznościowych. Poznanie relacji między tradycyjnymi a nowymi środkami masowego przekazu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
1. obecność i aktywność na zajęciach – W1, W2, K1, K2
2. przygotowanie projektu – W1, W2, U1, U2
Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach (do 30% oceny)
- przygotowanie projektu (do 70% oceny)
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Z. Bauer, Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria, praktyka, Kraków 2009.
2. Gutowski W., Komunikacja w nowych mediach społecznościowych, Gdynia 2012.
3. Internetowe gatunki dziennikarskie, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, Warszawa 2010
Literatura uzupełniająca:
1. Levinson P., Nowe nowe media, Warszawa 2010
2. Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, Warszawa 2005
3. Nowe media i technologie we współczesnej komunikacji marketingowej, pod red. J. Gołuchowski, Z. Spyra, Katowice 2013
4. Nowe media. Tradycjonalizm a kultura popularna, pod red. M. Jeziński, B. Brodzińska, Ł Wojtkowski, Toruń 2010
5. Nowe media we współczesnym społeczeństwie, pod red. M. Jeziński, A. Seklecka, Ł Wojtkowski, Toruń 2011
6. L. Olszański, Media i dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: