Autoprezentacja 2401-AI-AP-32-s1
Autoprezentacja jest rozumiana jako świadome budowanie wrażenia jakie wywieramy na innych poprzez wypowiedzi, komunikację niewerbalną oraz wygląd. Celem zajęć jest przygotowanie do funkcjonowania w środowisku zawodowym, społecznym i prywatnym. Stąd omówiona zostanie istota, style i elementy autoprezentacji, takie jak komunikacja werbalna i niewerbalna oraz wygląd zewnętrzny. Poruszone zostanie zagadnienie redagowania listu motywacyjnego, CV oraz przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej. Uczestnicy zajęć będą odgrywali scenki związane ze świadomym budowaniem własnego wizerunku.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- sytuacyjna
- studium przypadku
- obserwacji
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2025/26L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2024/25L: |
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Obecność i aktywność na ćwiczeniach (możliwa nie więcej niż jedna nieobecność) – W1, U1, K1
Wykonywanie zadań podczas ćwiczeń i w domu – W1, U1, K1
Kryteria oceniania:
Aktywność na zajęciach - 30%
Prezentacja wypowiedzi do oferty pracy – 35%
Kolokwium – 35%
Zaliczenie na ocenę na podstawie: aktywności, wykonywania zadań na ćwiczeniach i przygotowywanie prezentacji na zakończenie zajęć oraz opcjonalnie kolokwium.
Oceny:
bdb – 90% i więcej
db plus+ – 80% do 89%
db – 70% do 79%
dst plus – 60% do 69%
dst – 50% do 59%
ndst – 49% i poniżej
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Kleiman J., Weinsaft Cooper M., Autopromocja: pokaż na co cię stać – szefowi, podwładnym i klientom, Gliwice 2012.
2. Królik G., Autoprezentacja, Katowice 2004.
3. Królik G., Autoprezentacja, czyli jak się sprzedać pracodawcy, Katowice 2014.
4. Trzeciak S., Wizerunek publiczny w Internecie: kim jesteś w sieci?, Gliwice 2015.
Literatura uzupełniająca:
1. Detz J., Sztuka przemawiania: nie co mówić, ale jak mówić, Gdańsk 2001.
2. Prezentacja profesjonalna: teoria i praktyka, red. nauk. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: