Analityka internetowa 2401-AI-ANI-1MW-s2
Analityka internetowa polega na zbieraniu i analizie danych dotyczących ruchu oraz zachowań użytkowników na stronie internetowej. Jej głównym zadaniem jest zaproponowanie rozwiązań optymalizacyjnych mających na celu wzrost współczynnika konwersji i poprawy widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Zajęcia z tego zakresu mają na celu zaznajomienie studentów z narzędziami gromadzenia danych o użytkownikach stron WWW, gruntownej analizy danych, formułowania sugestii zmian oraz wdrażania odpowiednich działań służących osiągnięciu wybranych celów prowadzenia różnego typu działalności.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- projektu
- referatu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych – W1, W2.
2. Indywidualne zadania praktyczne – U1, U2, K1, K2.
Kryteria oceniania:
– aktywność na zajęciach (do 10% oceny),
– realizacja indywidualnych zadań (do 90% oceny) – w tym zadań potwierdzających realizację treści wynikających z wykorzystania metod i technik kształcenia na odległość.
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 90% i więcej
4+ – 80% do 89%
4 – 70% do 79%
3+ – 60% do 69%
3 – 50% do 59%
2 – 49% i poniżej
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Chłodnicki M., Service Design po polsku. Jak przyciągnąć, zadowolić i zatrzymać klientów, Warszawa 2018.
2. Jackson S., Cult of Analytics: Driving Online Marketing Strategies Using Web Analytics, London 2012.
3. Kaushik A., Web Analytics 2.0. Świadome rozwijanie witryn internetowych, Gliwice 2010.
4. Kaushik A., Web Analytics: An Hour A Day, Hoboken 2009.
5. Krug S., Nie każ mi myśleć!, Gliwice 2014.
6. Levy J., Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku, Gliwice 2017.
7. Pieńkowski G., Analityka internetowa w zadaniach, 2017 [e-book].
8. Stopka T., Content Marketing, Warszawa 2017.
9. Weinschenk S. N., Kliknij tu!: wykorzystaj neuromarketing w projektowaniu WWW : siła skutecznego kliknięcia, Gliwice 2011.
10. Werla M., Analityka webowa repozytoriów i systemów informacji naukowej, [w:] Nauka w o informacji w okresie zmian: innowacyjne usługi informacyjne, praca zbiorowa pod red. P. Tafiłowskiego i B. Sosińskiej-Kalaty, Warszawa 2018, s. 89–102.
11. Zastrożna M., Google Analytics dla marketingowców, Gliwice 2015.
Literatura uzupełniająca:
1. Biblia e-biznesu 2. Nowy testament, oprac. zbiorowe, Gliwice 2016.
2. Cialdini R., Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego, Gdańsk 2016.
3. Kalabach J., Mapowanie wrażeń. Kreowanie wartości przy pomocy ścieżek klienta, schematów usług i diagramów, Gliwice 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: