Social media in GLAM sector institutions 2400-OG-EN-SMiGSI
Celem zajęć jest omówienie wykorzystania mediów społecznościowych jako kanału komunikacji, edukacji i budowania wizerunku pomiędzy instytucjami sektora GLAM (galerie, biblioteki, archiwa, muzea) a ich rzeczywistymi lub potencjalnymi odbiorcami. Praktyczny wymiar zajęć polega na przygotowaniu strategii komunikacji dla wybranej instytucji sektora GLAM z wykorzystaniem wybranego portalu społecznościowego.
Zajęcia zapoznają studentów z charakterystyką typów instytucji sektora GLAM, a także potrzebami ich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb informacyjnych i komunikacyjnych.
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się o:
- typologia mediów społecznościowych,
- ich wykorzystanie przez instytucje sektora GLAM (studium przypadku),
- zalety tej formy komunikacji, a także jej wady i zagrożenia w tym zakresie.
Omówione zostaną dobre i złe praktyki w tej formie komunikacji, także z wykorzystaniem studiów przypadków.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
- studium przypadku
- obserwacji
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceny:
- projekt strategii komunikacji - np. W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3, K4
- prezentacja (referat) – W2, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3, K4
- aktywność - W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3, K4
Kryteria oceny:
.
- Aktywne uczestnictwo (zadania) – 25%
- Prezentacja – 25%
- Projekt Strategii Komunikacji SM – 50%
Niezaliczenie - 50 pkt (50%)
Dostateczny - 60 pkt (60%)
Dostateczny plus - 70 pkt (70%)
dobry - 80 pkt (80%)
dobry plus - 90 pkt (90%)
bardzo dobry - ponad 90 pkt (<90%)
Literatura
Koontz, Ch., Mon L., Marketing and Social Media, s. l, 2014. Available on the World Wide Web: http://api.overdrive.com/v1/collections/v1L2BMAAAAM0GAAA19/products/b95e124d-7444-49d9-8ce5-4dd3498e0c1c OR Google Books
LIEW Ch. L., KING V.; OLIVER G.. Social media in archives and libraries: a snapshot of planning, evaluation, and preservation decisions. Preservation, Digital Technology & Culture, 2015/44.1, p. 3-11.
LAZZERETTI L.; SARTORI A.; INNOCENTI N., Museums and social media: the case of the Museum of Natural History of Florence. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 2015/12, s. 267-283.
YOUNG S. W. H.; ROSSMANN, D., Building library community through social media. Information technology and libraries, 2015/34.1, p. 20-37.
BOOTH P.; OGUNDIPE A.; RØYSENG S., Museum leaders’ perspectives on social media. Museum Management and Curatorship, 2020/35.4, p. 373-391.
NAJDA-JANOSZKA M.; SAWCZUK M.. Interactive communication using social media–the case of museums in Southern Poland. Museum Management and Curatorship, 2021/36.6, p. 590-609.
ALIWIJAYA, A., Library Promotion Planning Through Social Media. Triwikrama: Jurnal Ilmu Sosial, 2023/2.3, p. 41-50.
PÖTZSCH, H.. Archives and identity in the context of social media and algorithmic analytics: Towards an understanding of iArchive and predictive retention. New Media & Society, 2018/20.9, p. 3304-3322.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: