Prowadzony w
cyklach:
2021/22L, 2022/23L, 2023/24L
Kod ISCED: 0223
Punkty ECTS:
3
Język:
angielski
Organizowany przez:
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
(dla:
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Introduction to Ancient Philosophy 2400-OG-EN-IAP
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=995 (w cyklu 2021/22L)
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/22L:
Dear Students, https://vc.umk.pl/b/zbi-cre-ath to join the meeting. If you have not done it yet, please use the link below to sign up for the Moodle platform course: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=995 Best regards, Zbigniew Nerczuk |
W cyklu 2022/23L:
|
W cyklu 2023/24L:
|
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) Contact hours with teacher:
np.
- participation in lectures - 20 hrs
- consultations- 10 hrs
Self-study hours:
np.
- preparation for lectures - 20 hrs
- reading literature – 10 hrs
- writing essays/ papers/ projects- 20 hrs
- preparation for test- 20 hrs
Altogether: 100 hrs ( 4 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) W1: The student knows the ideas and arguments of the ancient philosophers based on primary sources and secondary literature.
W2: He/she is aware of relationship between the ideas contained in the texts, and can indicate the similarities and differences between them.
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) U1: The student is able to read and interpret the philosophical texts from Greek tradition in their specific historical and cultural context and in relation to earlier and later philosophical tradition.
U2: He/she can point to the philosophical elements of the text, which are determined by the specificity of the history and culture of the ancient world.
U3: He/she can show examples of the differences and similarities between their ancient and the modern meaning.
U4: He/she can indicate the importance of literary form of the text for its interpretation and he/she can use basic forms (speech, eulogy, dialogue).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) K1: Student is open to new ideas and willing to change opinion in the light of the available data and arguments.
K2: He/she analyzes any beliefs, indicates their source and nature, recognizes and lists strengths and weaknesses.
K3: As a result, he/she evaluates and makes a critical choice of ideas.
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Observation/demonstration teaching methods:
- description
- informative (conventional) lecture
- narration
Exploratory teaching methods:
- biographical
- brainstorming
- case study
- practical
- presentation of a paper
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
- inscenizacja
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- opis
- tekst programowany
- opis
- tekst programowany
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- biograficzna
- seminaryjna
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- biograficzna
- seminaryjna
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
(po angielsku) As a preparation for the course it is advisable to recall the basic information on the history, literature and art of ancient Greece.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: