Badania naukowe w pielęgniarstwie 1855-P3-BWP-S1
Lecture 1: Bioethics. Medical databases.
Lecture 2: Research types.
Practical class 1
Formulation and justification of a research problem. Design of a research plan.
Variables as empirical qualities in research methodology.
Statistical aspects of conducting research.
Practical class 2
Research tools. Self-designed survey questionnaire - work in groups. Design of own research project.
Practical class 3
Copyrights. Presentation of a proprietary research project and its assessment.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- projektu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
The course ends with a coursework grade.
Requirements for achieving a pass:
Designing own research project and presenting it in the final practical classes.
Very good: the student has learnt the entire material, presents the knowledge in a logical and structured way, knows practical applications.
Good plus: the student has learnt the entire material, presents the knowledge in a coherent and logical way
Good: the student has learnt most of the material, presents the knowledge in a logical way, guided by the academic teacher, he/she is able to formulate accurate conclusions.
Satisfactory plus: the student has learnt the minimum of the course curriculum, knows basic concepts and understands the questions asked, presents the knowledge in a logical way.
Satisfactory: the student has learnt the minimum of the course curriculum, knows basic concepts and understands the questions asked, presents the knowledge in an incoherent way, is unable to apply it in practice.
Fail: the student has not learnt the minimum of the course curriculum, does not know basic concepts and does not understand the questions asked.
Literatura
1. Lenartowicz H., Kózka M., Metodologia badań w pielęgniarstwie (Research methodology in nursing), Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2011.
2. Radomski D., Grzanka A., Metodologia badań w medycynie (Research methodology in medicine), Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań, 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: