Prowadzony w
cyklach:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Kod ISCED: 0519
Punkty ECTS:
2
Język:
angielski
Organizowany przez:
Katedra Fizjoterapii
(dla:
Wydział Nauk o Zdrowiu)
Oferta własna uczelni: Kinezjologia 1855-F1-K-SJ
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) Study hours involving teacher participation:
- lectures – 10 hours,
- tutorials – 30 hours,
Study hours involving individual student work:
- reading literature – 5 hours,
- preparation for evaluation –5 hours,
Total: 50 hours ( 2 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) Student:
W1: has basic/ advanced knowledge of biomechanical analysis of posture in normal conditions and in disturbances of motion system.
W2: knows/ possesses knowledge to describe the tools and the principles of patient status assessment for physiotherapy.
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) Student:
U1: is able to/ has the ability to use the equipment for functional examination
U2: is capable of estimating the mobility of joints of the limbs and the trunk, the muscular tonus , and is able to make the walk analysis.
U3: describes the topography of human body with a special role
of the motion system.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) Student:
K1: understands the need for learning through the whole life.
K2: can cooperate in a group, taking different roles in it.
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Information lecture
Problem lecture
Didactic discussion
Cases analysis
Demonstration
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
(po angielsku) Anatomy, Physiology
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: |
Literatura
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: