Prowadzony w
cyklach:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Kod ISCED: 0912
Punkty ECTS:
1
Język:
angielski
Organizowany przez:
Katedra Kardiologii i Farmakologii Klinicznej
(dla:
Wydział Nauk o Zdrowiu)
Biomedyczne podstawy fizjoterapii: Farmakologia w fizjoterapii 1855-F1-FwF-SJ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) 1. The workload related to activities requiring direct participation of academic teachers is:
- participation in lectures: 15 hours
- consultations: 10 hours
- preparation and conducting assessment: 5 +1 = 6
The workload of the activities that require direct participation of academic teachers is 31 hours, which corresponds to 1.2 ECTS credits. 2.
2 The balance of student workload:
- participation in lectures: 15 hours
- self-study: 5 hours
- reading of the indicated literature: 10 hours
- consultation: 10 hours
- preparation for and passing of credits: 15 + 1 = 16 hours
The total student workload is 56 hours, which corresponds to 2.2 ECTS credits.
3 The workload related to the scientific research:
- reading the indicated scientific literature: 10 hours
- research and scientific consultations: 1 hour
- participation in lectures (including scientific research methodology, research results, studies): 20 hours
- preparation for the credit of research and scientific aspects
- scientific aspects for the given subject: 4 hours
The total student workload related to the research is 35 hours, which corresponds to 1.4 ECTS credits
4 Time required to prepare and to participate in the assessment process:
- preparation for credit + credit: 15 + 1 = 16
The total student workload required to prepare for and participate in the assessment process is 16 hours, which corresponds to 0.6 ECTS credits.
5 The balance of student workload of practical character:
- not applicable.
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) W1: describes the types, mechanisms of action and principles of use of drugs in physiotherapy interventions (K_W01)
W2: explains the mechanisms of pain onset, modulation and perception (K_W03)
W3: describes the principles of evidence-based practice (K_W14)
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) U1:applies specialist methods in the process of physiotherapy (K_U12)
U2:uses knowledge of health, health risk and disability severity in demographic and epidemiological terms (K_U03)
U3:performs appropriate procedures related to the work of a physiotherapist in relation to clinical domains (K_U20)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) K1: understands the need for lifelong learning (K_K01)
K2: can solve complex problems connected with the profession of a physiotherapist (K_K07)
K3: knows when to turn to experts, being aware of his/her own limitations (K_K02)
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Lectures:
informative lecture
problem-based lecture
didactic discussion
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
- wykład problemowy
- pogadanka
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- referatu
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
(po angielsku) A student entering pharmacology should have knowledge of physiology, pathophysiology, biochemistry.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: