Moduł kształcenia VII Styl życia a zdrowie: Komunikacja społeczna 1800-ZP1-NEUOP-S2
Komunikacja interpersonalna – poziomy komunikacji, formy, przyczyny nieefektywnego komunikowania się, sposoby poprawy komunikacji międzyludzkiej i techniki zadawania pytań. Komunikacja niewerbalna – jej właściwości i funkcje. Style zachowań komunikacyjnych –zachowania asertywne i nieasertywne. Asertywne wyrażanie pochwał, krytyki oraz pozytywnych i negatywnych uczuć. Asertywne odmawianie, wyrażanie próśb i wydawanie poleceń. Asertywna wymiana poglądów i przyjmowanie opinii na nasz temat. Konflikt interpersonalny i strategie radzenia sobie z nim. Proces dochodzenia do porozumienia – podstawy negocjacji, analiza przednegocjacyjna i przełamywanie barier w procesie porozumiewania się.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- 100% frekwencja na wykładach, ćwiczeniach
-przedłużona obserwacja nauczyciela (0-10 punktów, >50%),
-ocena przez kolegów (0-10 punktów, >50%),
-zaliczenie ćwiczeń: opracowanie standardu opieki nad pacjentkami w wybranych schorzeniach.
- zaliczenie ćwiczeń kolokwium (test pisemny). Test pisemny w warunkach sali wykładowej, w sytuacji zwiększonej liczby zachorowań na Covid 19, Test na platformie Teams.
- skala ocen końcowych w zależności od punktacji:
<75% =2,0
75 – 80% = 3,0
80,01-85%=3,5
85,01-90%=4,0
90,01-95%=4,5
95,01-100%=5,0
Możliwa poprawa kolokwium – test poprawkowy pisemny (>60% prawidłowych odpowiedzi na ocenę dostateczną).
2.Test końcowy obejmuje treści z: wykładów, ćwiczeń.
-uzyskanie 60% prawidłowych odpowiedzi z testu końcowego,
- skala ocen końcowych w zależności od punktacji, wyniki uzyskane przez studentów są przeliczane na oceny zgodnie z wewnętrznymi regulacjami przyjętymi w jednostkach prowadzących studia:
60 % - 67% = 3,0
68% – 75% = 3,5
76% – 83% = 4,0
84% – 91% = 4,5
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
1. Adler R.B., Rosenfeld L.B., Proctor II R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2007.
2. Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań 1997.
3. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa 2002 4. Fensterheim H., Bear J., Nie mów „Tak”, gdy chcesz powiedzieć „Nie”. Jak nauczyć się asertywności, Warszawa 2006.
5. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2007.
6. Strelau J., Doliński D. (red.), Psychologia akademicka. Podręcznik tom 1 i 2, Gdańsk 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: