Moduł kształcenia VII. Nauki społeczne i behawioralne. Sztuka autoprezentacji 1800-ZP1-MKVIISzA-S2
Przedmiot ma na celu kompleksowe przygotowanie studentów do świadomego kształtowania własnego wizerunku i skutecznego komunikowania się w szerokim kontekście zawodowym zdrowia publicznego.
W trakcie zajęć studenci poznają mechanizmy procesów interpersonalnych, które wpływają na skuteczność autoprezentacji w różnych sytuacjach zawodowych, takich jak: wystąpienia publiczne, prezentacje projektów, komunikacji z pacjentami oraz współpraca w zespołach interdyscyplinarnych. Studenci nauczą się technik planowania i prowadzenia efektywnej autoprezentacji, dostosowanej do różnych kontekstów i grup odbiorców - od instytucji zdrowia publicznego, przez unijne i krajowe projekty zdrowotne, po codzienną pracę w ośrodkach medycznych. Przedmiot jest również okazją do kompleksowego spojrzenia na to, jakie mechanizmy rządzą komunikacją interpersonalną i jak skutecznie zarządzać informacją w kontekście zdrowia publicznego. Studenci zdobywają praktyczne umiejętności, które pozwalają im wyróżnić się w środowisku zawodowym, efektywnie argumentować i jasno wyrażać swoje stanowisko w każdej sytuacji - od gormalnych prezentacji naukowych po codzienne interakcje zawodowe.
Program uwzględnia także aspekty etyczne i socjologiczne, które wpływają na sposób, w jaki wizerunek i kompetencje są postrzegane w środowisku pracy. Studenci będą zgłębiać analizować procesy decyzyjne w oparciu o normy etyczne oraz poznawać zasady skutecznej komunikacji w trudnych i konfliktowych sytuacjach zawodowych. Następnie studenci będą rozwijać umiejętności krytycznej analizy publikacji naukowych i ekspertyz, skutecznie interpretując dane i przedstawiając wyniki badań w przejrzysty i przekonujący sposób.
Integralnym elementem zajęć jest rozwój kompetencji społecznych, takich jak asertywność, inteligencja emocjonalna i skuteczna komunikacja w zespołach interdyscyplinarnych. Studenci dokonują samooceny swoich umiejętności prezentacyjnych, korzystając z narzędzi takich jak analiza SWOT czy kwestionariusze osobowościowe, co pozwala na identyfikację mocnych stron i obszarów wymagających doskonalenia.
Studenci będą mieli okazję przećwiczyć różne formy autoprezentacji, przygotować własne wystąpienia oraz pracować nad doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach zawodowych i społecznych. Autopezentacja w zdrowiu publicznym, jako narzędzie budowania profesjonalnej reputacji i efektywnej współpracy, jest niezbędna w pracy zawodowej. Studenci, którzy ukończą ten przedmiot, będą lepiej przygotowani do świadomego zarządzania swoim wizerunkiem, budowania relacji zawodowych oraz skutecznego komunikowania się w różnych rolach związanych z ochroną i rozwojem zdrowia publicznego.
W cyklu 2025/26Z:
Przedmiot ma na celu kompleksowe przygotowanie studentów do świadomego kształtowania własnego wizerunku i skutecznego komunikowania się w szerokim kontekście zawodowym zdrowia publicznego. W trakcie zajęć studenci poznają mechanizmy procesów interpersonalnych, które wpływają na skuteczność autoprezentacji w różnych sytuacjach zawodowych, takich jak: wystąpienia publiczne, prezentacje projektów, komunikacji z pacjentami oraz współpraca w zespołach interdyscyplinarnych. Studenci nauczą się technik planowania i prowadzenia efektywnej autoprezentacji, dostosowanej do różnych kontekstów i grup odbiorców - od instytucji zdrowia publicznego, przez unijne i krajowe projekty zdrowotne, po codzienną pracę w ośrodkach medycznych. Przedmiot jest również okazją do kompleksowego spojrzenia na to, jakie mechanizmy rządzą komunikacją interpersonalną i jak skutecznie zarządzać informacją w kontekście zdrowia publicznego. Studenci zdobywają praktyczne umiejętności, które pozwalają im wyróżnić się w środowisku zawodowym, efektywnie argumentować i jasno wyrażać swoje stanowisko w każdej sytuacji - od gormalnych prezentacji naukowych po codzienne interakcje zawodowe. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Analiza aktywności studentów na ćwiczeniach, ocena wystąpień publicznych, prezentacji wybranego tematu.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Leary M. (2003): Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk.
2. Maj-Osytek M. (2014): Komunikacja niewerbalna. Autoprezentacja, relacje, mowa ciała, Wrocław.
Literatura uzupełniająca
1. Lemmermann H. (1996): Komunikacja werbalna. Szkoła dyskutowania. Techniki argumentacji, dyskusje, dialogi, Wrocław.
2. Ciecierska-Zajdel B. (2022): Trening głosu. Praktyczny kurs dobrego mówienia.
3. Lewandowska-Tarasiuk, E. (1999): Sztuka wystąpień publicznych. Jak zostać dobrym mówcą. Wydawnictwo prawno-ekonomiczne Infor, Warszawa.
Uwagi
W cyklu 2025/26Z:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: