Moduł kształcenia VII. Nauki społeczne i behawioralne. Bioetyka w zdrowiu publicznym 1800-ZP1-MKVIIBwZ-S2
Wykłady mają na celu przyswojenie podstawowych pojęć i definicji z zakresu bioetyki, a także zapoznanie z kluczowymi problemami i przedstawicielami różnych podejść do takich zagadnień jak aborcja, eutanazja, in vitro i inne. Studenci zostaną wyposażeni również w umiejętności pozwalające wykorzystać zdobytą wiedzę do interpretacji różnych zjawisk społecznych oraz wydarzeń w relacji z różnymi grupami społecznymi.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- klasyczna metoda problemowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
a) 90% frekwencja na wykładach
b) Wykazanie się wiedzą dotyczącą omawianych podczas wykładów oraz poznawanych w ramach samokształcenia zagadnień poprzez zaprezentowanie wybranych przykładów problemów bioetycznych.
c) Student prezentuje swoją wiedzę podczas zaliczenia pisemnego przeprowadzonego w formie: testu jednokrotnego wyboru: W1-W3, U1-U4, K1-K3.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa/podstawowa:
1. Bioetyka, red. J. Różyńska, W.Chańska, Wolters Kluwer Polska, 2013.
2. Reale G., Historia filozofii starożytnej. T.2, Wydawnictwo KUL 2012 - wybrane fragmenty.
Literatura uzupełniająca
1. Ślipko T., Bioetyka. Najważniejsze problemy, Petrus, Kraków, 2021.
2. Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 3, Filozofia XIX wieku i współczesna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007, Wyd. 19, 1 dodr.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: