Moduł kształcenia VIII Zdrowie publiczne w praktyce (ścieżki specjalizacyjne). Psychologia zdrowia publicznego. Choroby cywilizacyjne 1800-ZP1-Chcyw-S2
Zajęcia prowadzone w formie wykładów i ćwiczeń. W trakcie wykładów przedstawiona zostanie problematyka predyspozycji psychospołecznych do chorób cywilizacyjnych. Omówiona zostanie rola stresu oraz modele interakcji pomiędzy uwarunkowaniami biologicznymi, osobowościowymi i środowiskiem w zwiększeniu ryzyka występowania w/w chorób.
Istotnym praktycznym celem ćwiczeń będzie zapoznanie studentów z zasadami zmiany i kształtowania zachowań zdrowotnych, możliwościami prewencji chorób cywilizacyjnych oraz z nowoczesnymi standardami leczenia poprzez wykonanie projektu programu profilaktycznego.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
- wykład problemowy
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- referatu
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykłady:
Opanowanie materiału realizowanego na wykładach: przygotowanie eseju (W1, W3, W4, U1, U6, K2). Ocenie podlegają następujące kryteria eseju:
- zgodność treści z tematem (max. 2 pkt).
- ujęcie problemu zgodnie z aktualną wiedzą (max. 2 pkt).
- trafny dobór literatury (max. 2 pkt).
- interpretacja własna tematu (max. 2 pkt).
Do uzyskania zaliczenia wymagane jest min. 5 pkt.
Ćwiczenia:
Wykonanie i przedstawienie programu profilaktycznego wobec wybranej choroby cywilizacyjnej: W2, U2-U5, K1; kryteria oceniania:
• niedostateczny – brak projektu we wskazanym terminie, treść znacząco odbiega od wybranego tematu (0-5 punktów)
• dostateczny – prezentacja porusza główne zagadnienia wchodzące w zakres tematu zgodnie z literaturą przedmiotu (6-10 punktów)
• dobry – prezentacja w sposób wyczerpujący porusza główne zagadnienia związane z tematem, zawiera praktyczne rozwiązania, opisuje relacje między zagadnieniami (11-15punktów)
• bardzo dobry – prezentacja porusza wyczerpująco zagadnienia związane z tematem na podstawie literatury, zawiera dyskusję i syntezę zjawisk (16-20 punktów)
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
1.Niedostateczny poziom aktywności fizycznej w Polsce jako zagrożenie i wyzwanie dla zdrowia publicznego: raport Komitetu Zdrowia Publicznego Polskiej Akademii Nauk / red. Drygas W, Gajewska M, Zdrojewski T. wyd. narodowy Instytut Zdrowia Publicznego, Warszawa, Zdr2021
2.Zdrowie publiczne. red. Kulik T, Pacian A. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa, 2015
3. Zdrowie Publiczne. Sygit M. Wyd. Wolters Kluwer Polska, 2015
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: