Pedagogika specjalna 1800-TZ2-PEDSPE-S1
Tematyka wykładów:
1. Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej
2. Miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk o człowieku
3. Problemy medyczne, psychologiczne, społeczne i zawodowe osób niepełnosprawnych
4. Standardowe zasady wyrównywania szans osób niepełnosprawnych
5. Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej
6. Kształcenie ustawiczne osób z niepełnosprawnościami
Tematyka seminariów:
1. Wyrównywanie szans osób z niepełnosprawnościami.
2. Zasady pracy z dzieckiem niepełnosprawnym.
3. Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnościami.
4. Profilaktyka zaburzeń rozwojowych.
5. Współpraca z organizacjami pozarządowymi na rzecz poprawy jakości życia osób z niepełnosprawnościami.
6. Rehabilitacja i rewalidacja osób z niepełnosprawnościami
7. Nauczanie integracyjne
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne- test jednokrotnego wyboru);
Przedłużona obserwacja
wiedza i umiejętności powyżej 60%;
przedłużona obserwacja powyżej 50%
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. I. Chrzanowska, Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności
2. J. Głodkowska, Dydaktyka specjalna - od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych, PWN W-wa, 2017
3. K. Moczia, Edukacyjno-terapeutyczna podróż w lepszą stronę, Impuls Kraków, 2017
4. W. Dykcik, Pedagogika specjalna5.
W cyklu 2025/26:
1. I. Chrzanowska, Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności |
Uwagi
W cyklu 2025/26:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: