Pedagogika specjalna 1800-TZ2-PEDAGSP-S1
Celem wykładów z pedagogiki specjalnej jest opanowanie przez studenta różnych zagadnień teoretycznych dotyczących miejsca pedagogiki w systemie nauk pedagogicznych, zaznajomienie z podstawową aparaturą pojęciową pedagogiki specjalnej, wyjaśnieniem różnych problemów społecznych, integracyjnych, edukacyjnych, rewalidacyjnych pacjentów z różnymi odchyleniami od normy.
W cyklu 2022/23:
Obejmuje zakres tematyczny wykładów i seminarium. |
W cyklu 2023/24:
Obejmuje zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25: | W cyklu 2023/24: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
Wykłady i seminaria: kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej (pytania opisowe).
Kryteria oceniania -
60% - 69% poprawnych odpowiedzi – 3,0
70% - 79% poprawnych odpowiedzi – 3,5
80% - 89% poprawnych odpowiedzi – 4,0
90% - 99% poprawnych odpowiedzi – 4,5
100% poprawnych odpowiedzi – 5,0
Obowiązkowa obecność na wykładach
Seminaria:
- przygotowanie projektu w PP na zadany temat,
- zaliczenie kolokwiów i wejściówek,
- obowiązkowa obecność na seminariach.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Dykcik W. ( red.): Pedagogika specjalna, Wyd. VIII, UAM, Poznań, 2009.
Literatura uzupełniająca:
1. Smith D.D., Pedagogika specjalna, t. 1,2, Wyd. Nauk.
PWN, Warszawa, 2009.
W cyklu 2022/23:
Obowiązkowa : |
W cyklu 2023/24:
Obowiązkowa : |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: