Przedmiot do wybory: Podstawy marketingu
1800-TZ2-PDWPM-S1
Wykłady mają na celu przyswojenie podstawowych pojęć z zakresu marketingu usług zdrowotnych oraz charakterystyki usług medycznych.
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z elementami marketingu-mix. Zajęcia poświęcone są także nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia planu marketingowego.
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia wykładu + zaliczenia ćwiczeń: 1 + 1 = 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 22 godzin, co odpowiada 0,88 pkt. ECTS.
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 5 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 15 godzin
- przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 34 + 2 = 36 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 76 godziny, co odpowiada 2,53 pkt. ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 34 + 2 = 36 godziny (1,44 pkt. ECTS).
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- udział w wykładach: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
20 godzin, co odpowiada 0,8 pkt. ECTS.
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1:Posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług zdrowotnych (K_W12)
W2:Opisuje etapy procesu planowania marketingowego (K_W12)
W3:Dokonuje analizy otoczenia podmiotów leczniczych (K_W12)
W4:Wyjaśnia zasady i zadania planu marketingowego (K_W12)
W5:Opisuje rodzaje i kryterium segmentacji sektora ochrony zdrowia (K_W12)
W6:Klasyfikuje cechy usług zdrowotnych (K_W12)
W7:Wymienia i opisuje narzędzia marketingu-mix (K_W12)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1:Potrafi przedstawić główne założenia marketingu usług zdrowotnych (K_U15)
U2:Potrafi wymienić podmioty lecznicze (K_U15)
U3:Potrafi rozróżnić instrumenty mieszanki marketingowej (K_U15)
U4:Potrafi wykonać w zespole plan marketingowy dla wybranej jednostki świadczącej usługi medyczne (K_U23)
U5:Potrfi przeprowadzić analizę strategiczną określonego podmiotu działającego w sferze ochrony zdrowia (K_U15, K_U23)
U6:Potrafi wymienić i opisać mikro- i makrootoczenie podmiotów leczniczych (K_U15)
U7:Potrafi przeprowadzić segmentację rynku usług zdrowotnych (K_U15)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Prezentuje własne poglądy związane z poruszaną przez prowadzącego tematyką marketingu usług zdrowotnych (K_K01)
K2: Zajmuje podparte argumentacją stanowisko na tematy problemowe podane przez prowadzącego (K_K03)
K3: Podejmuje działania zmierzające do pogłębienia wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania marketingowego w sektorze usług zdrowotnych na temat zadany przez prowadzącego (K_K01)
Metody dydaktyczne
Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
Ćwiczenia:
• dyskusja dydaktyczna
• debata i burza mózgów
• analiza przypadków
praca w zespołach zadaniowych
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- sytuacyjna
- seminaryjna
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Brak
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25: | W cyklu 2023/24: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia wykładów:
1. Kolokwium końcowe pisemne w formie testu jednokrotnego wyboru obejmujące treści wykładów (max. 15 pytań).
2. Ocena ciągła obejmująca udział w dyskusji i aktywność na wykładach (1 plus= 1 punkt).
3. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie, co najmniej 60% punktów.
4. Obowiązkowa obecność na 60% wykładów.
5. Przygotowanie prezentacji w przypadku odrobienia zaległych obecności na temat podany przez prowadzącego.
Warunki zaliczenia ćwiczenia:
1. Zaliczenie końcowe pisemne obejmujące treści ćwiczeń w formie testu jednokrotnego wyboru (max. 20 pytań) wg punktacji.
2. Ocena ciągła na ćwiczeniach obejmująca: bieżące przygotowanie do zajęć, udział w dyskusji, aktywność i analizę przypadków (1-5 punktów).
3. Przygotowanie prezentacji w przypadku odrobienia zaległych obecności na temat podany przez prowadzącego.
4. Obowiązkowa obecność na 60% ćwiczeń.
5. Na ocenę końcowa składają się punkty uzyskane z: testu, oceny ciągłej według skali.
Metody weryfikacji:
Kolokwium pisemne w formie testu – W1-W7, U1-U3, U6
Aktywność (ocena uczestnictwa w zajęciach)– K1- K3
Ocena uczestnictwa (bieżące przygotowanie do zajęć), rozwiązywanie zadań problemowych podanych przez nauczyciela przedmiotu – U4, U5,U7, K1-K3
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura obowiązująca:
• Bukowska-Piestrzyńska A., Marketing usług zdrowotnych. Od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów, CEDEWU, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca:
• Krot K., Jakość i marketing usług medycznych, Wydawnictwo ABC, Poznań 2008 r.
• Rudawska I., Opieka zdrowotna. Aspekty rynkowe i marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: