Neurologia
1800-TZ2-NEURO-S1
Przedmiot Zagadnienie kliniczne – Neurologia koncentruje się na zagadnieniach związanych z najczęstszymi chorobami neurologicznymi
- udar mózgu,
- SM
- choroba Parkinsona
- padaczka
- bóle głowy
- zespoły otępienne
Całkowity nakład pracy studenta
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 15 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
W1: opisuje czynniki ryzyka i zagrożenia zdrowotne u pacjentów poddanych procesowi terapii zajęciowej
W2: opisuje etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie jednostek chorobowych i zasady prowadzenia procesu terapii zajęciowej u pacjentów w chorobach neurologicznych
W3: opisuje zasady diagnozowania i planowania terapii zajęciowej u pacjenta neurologicznego
W4:opisuje rodzaje badań diagnostycznych, obrazowych i zasady ich zlecania
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: umiejętność gromadzenia informacji, formułowania diagnozy terapeutycznej, ustalania celów i plan terapii oraz dokonywania ewaluacji procesu terapii.
U2: umiejętność przygotowania i prowadzenia indywidualnie dobraną terapię do przypadku chorobowego
U3: umiejętność prowadzenia poradnictwa w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia
U4: umiejętność opracowania i korzystania z dokumentacji medycznej w zakresie niezbędnym w pracy terapeuty zajęciowego
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną.
K2: przestrzegania praw pacjenta.
K3: samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem.
K4: ponoszenia odpowiedzialności za wykonywane czynności zawodowe.
K5: zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
K6: przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta
K7: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych
Metody dydaktyczne
wykład informacyjny
- wykład konwersatoryjny
- pokaz
- dyskusja
- film
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- obserwacji
Wymagania wstępne
Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Zagadnienia kliniczne - Neurologia posiada wiedzę z zakresu anatomii układu nerwowego oraz zagadnień klinicznych chorób neurologicznych.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24: | W cyklu 2024/25: | W cyklu 2022/23: | W cyklu 2025/26: |
Kryteria oceniania
Test pisemny jednokrotnego wyboru(30 pytań, czas trwania 30 minut)
za określona liczbę punktów student otrzymuje ocenę:
5 – gdy osiągnie pułap 94-100% prawidłowych odpowiedzi
4+ - gdy uzyska 84-93% prawidłowych odpowiedzi
4 – gdy uzyska 76-83% prawidłowych odpowiedzi
3+ - gdy uzyska 68-75% prawidłowych odpowiedzi
3 – gdy uzyska 60-67% prawidłowych odpowiedzi
Oceną z przedmiotu wystawiana jest na podstawie zaliczenia przedmiotu oraz obecności na zajęciach.
Literatura
1. Prusiński A., Neurologia praktyczna PZWL, w-wa 2007
2. Fuller G. Badania neurologiczne . To proste. Wyd. Med. Urbam&Partnmer 2009
3. Henry GL, LittleN, i in. Stany naglące w neurologii – od objawów do rozpoznania, PZWL, 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: