Ergoterapia 1800-TZ2-ERGOT-S1
W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z definicją, celami i założeniami ergoterapii. Omawiane są formy aktywności wykorzystywane w ergoterapii oraz ich znaczenie dla rozwoju samodzielności, sprawności funkcjonalnej i integracji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością. Zajęcia koncentrują się na doborze i modyfikacji działań terapeutycznych związanych z codziennym funkcjonowaniem pacjentów, w tym z samoobsługą, pracami domowymi, czynnościami zawodowymi i społecznymi.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- tekst programowany
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- giełda pomysłów
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25: | W cyklu 2023/24: | W cyklu 2025/26: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
zaliczenie pisemne - test jednokrotnego wyboru); zaliczenie praktyczne,
przedłużona obserwacja
wiedza i umiejętności powyżej 60%;
przedłużona obserwacja powyżej 50%
Literatura
Kaptacz A. (red.). Terapia zajęciowa. Wybrane zagadnienia. PZWL, Warszawa.
Dega W., Milanowska K. Rehabilitacja medyczna. PZWL.
Kielhofner G. Model of Human Occupation. Lippincott Williams & Wilkins.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: