Diagnostyka potrzeb i planowanie pracy z pacjentem 1800-TZ2-DPiPPzP-S1
Wykłady mają na celu zdobycie wiedzy na temat: 1) Hierarchii potrzeb człowieka; 2) Klasyfikacji potrzeb ludzkich; 3) Zmienności w hierarchii potrzeb; 4) Klasyfikacji dóbr i zasobów; 5) Wpływu czynników środowiskowych na stan zdrowia.
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu: 1) Przeprowadzenia diagnozy potrzeb podopiecznego; 2) Zaplanowania pracy terapeuty zajęciowego w oparciu o indywidualną sylwetkę pacjenta; 3) Dokonania ewaluacji swojej pracy.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- klasyczna metoda problemowa
- sytuacyjna
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykłady: zaliczenie pisemne końcowe: 5 pytań otwartych opisowych; za każde pytanie max. 1 pkt; do uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie min. 3 pkt; W1, W3, U2, K2.
Ćwiczenia: przygotowanie oraz prezentacja zadania warsztatowego:W2, U1, U3, K1.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
Bac A. Terapia zajęciowa. Wyd. PZWL, Warszawa 2016.
Misiorek A. Współczesna terapia zajęciowa. Wyd. PZWL, Warszawa 2019.
Literatura uzupełniająca:
Janus E, Bac A, Kulis A i wsp. Terapia zajęciowa w geriatrii. Wyd. PZWL, Warszawa 2017.
Janus E. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wyd. PZWL, Warszawa 2017.
W cyklu 2022/23:
Bac A. Terapia zajęciowa. Wyd. PZWL, Warszawa 2016. |
Uwagi
W cyklu 2022/23:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: