Zdrowie publiczne 1800-TZ1-ZP-S1
Celem wykładów jest zapoznanie studentów z genezą, filozofią zdrowia publicznego oraz rolą terapeuty zajęciowego w zdrowiu publicznym i edukacji zdrowotnej. Student zdobywa wiedzę na temat wielopłaszczyznowości zdrowia jako wartości prywatnej i publicznej, profilaktyki chorób i niepełnosprawności w kontekście społecznego wymiaru zdrowia publicznego .
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Kolokwium końcowe obejmuje: treści z wykładów i
ćwiczeń
Wykłady:
Pisemne zaliczenie z oceną.
Kolokwium pytania otwarte- 3 punkty za pytanie (0-6
punktów); > 60%:W1-W3,U1- U2
Przedłużona obserwacja (0-1 punktu; >;50%): K1
Ćwiczenia:
Kolokwium pytania otwarte- 3 punkty za pytanie (0-9
punktów; >60%): W1-W3,U1- U3
Przedłużona obserwacja (0-2 punktu; >;50%): K1
Suma uzyskanych punktów : Ocena:
< 10 ndst
11,5-10 dst
13-12 dst+
15-13,5 db
15,5 db+
16-17 bdb
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Zdrowie publiczne wyzwaniem dla systemów zdrowia XXI wieku. Wojtczak A: PZWL, Warszawa, 2009
2. Zdrowie publiczne. T2, Red.: Czupryna A., Piździoch S., Ryś A., Włodarczyk C.W. Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne Vesalius. Kraków, 2001
Literatura uzupełniająca:
1. Borzucka-Sitkiewicz K.: Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. Kraków 2006
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: