Technologie informacyjne 1800-TZ1-TI-S1
Ćwiczenia:
1. MS Word jako procesor tekstów: podstawy, zaawansowane techniki, w tym edycja tekstu: edycja czcionki, akapity, style, układ strony, sortowanie tekstu, wstawianie punktatorów, nagłówek, stopka, makra, interlinia, odwołania – spis treści, przypisy, wstawianie tabel i ich formatowanie – krawędzie, wyrównywanie zawartości itp., kierunek tekstu, wyrównanie tekstu, podział strony, wstawianie numeru strony, zapis symboli i równań matematycznych, wstawianie elementów graficznych, współpraca z innymi programami pakietu MS Office.
2. Podstawowe obliczenia w programie MS Excel – tworzenie baz danych, wykresów, tabele przestawne, tworzenie równań. Wprowadzanie danych, tworzenie wykresów, typy wykresów, edycja wykresów, podstawowe funkcje – tj. Suma, średnia, minimum, maksimum itp., sortowanie danych, edycja danych w komórkach, zapisywanie danych, formatowanie komórek, podział i blokowanie okna, formatowanie warunkowe, lista rozwijana, konsolidacja danych.
3. Tworzenie prezentacji multimedialnych w programie Power PointPower Point: edycja tła, wstawianie tabel, wykresów, obrazków; edycja przejścia slajdów - animacje, kierunek tekstu, wyrównanie, orientacja slajdów, tworzenie schematów, wstawianie numeru slajdu, daty, godziny, stopka, edycja układu slajdu, zarządzanie obiektami.
4. Przeszukiwanie baz danych
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- tekst programowany
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Przy zaliczeniu na ocenę stosowane będą następujące kryteria opisowe:
Bardzo dobry: student opanował wiedzę z całości materiału, przedstawia ją w sposób logiczny i usystematyzowany, zna zastosowania praktyczne.
Dobry plus: student opanował wiedzę z całości materiału, przedstawia ją w sposób spójny i logiczny.
Dobry: student opanował wiedzę z większości materiału, przedstawia ją w sposób logiczny, nakierowany przez nauczyciela akademickiego, potrafi formułować trafne wnioski.
Dostateczny plus: student opanował minimum programowe, zna podstawowe zagadnienia i rozumie zadawane mu pytania, wiedzę przedstawia w sposób logiczny.
Dostateczny: student opanował minimum programowe, zna podstawowe zagadnienia i rozumie zadawane mu pytania, wiedzę przedstawia w sposób niespójny, nie potrafi zastosować jej w praktyce.
Niedostateczny: student nie opanował minimum programowego, nie zna podstawowych zagadnień i nie rozumie zadawanych mu pytań.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. J. Bylina, B. Bylina, J. Mycka: Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach. UMCS 2007.
2. M. Cieciura: Podstawy technologii informacyjnych. Vizja Press, W-wa 2006.
3. W. Jawień: Ćwiczenia laboratoryjne z informatyki. Skrypt dla studentów Wydziału Farmaceutycznego UJ CM, http://www.farmacja.cm-uj.karakow.pl/dyd/inf
4. M. Dziewoński: OpenOffice 2.0 PL. Helion 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: