Promocja zdrowia 1800-TZ1-PROMZD-S1
Tematyka wykładów dotyczy rozwoju promocji zdrowia oraz jej założeń i celów. Kolejnym aspektem będą uwarunkowania i modele zdrowia oraz główne zagrożenia zdrowotne, głównie populacyjne. Poruszone zostaną również elementy komunikacji interpersonalnej i modele edukacji zdrowotnej. Celem ćwiczeń jest rozpoznanie, analiza zagrożeń zdrowotnych dotyczących jednostki, grupy społecznej i populacji oraz sposoby ich rozwiązywania w aspekcie promocji zdrowia. Student poznaje populacyjne zagrożenia i zna sposoby zapobiegania im na poziomie modyfikowalnych czynników ryzyka. W trakcie ćwiczeń studenci nabywają wiedzę dotyczącą programów zdrowotnych. Istotnym elementem ćwiczeń jest zdobywanie pożądanych umiejętności w komunikacji interpersonalnej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Podstawą zaliczenia wykładu (zaliczenie z oceną) jest 100% obecność oraz zaliczenie testu sprawdzającego.
Podstawą zaliczenia testu jest uzyskanie minimum 60% prawidłowych odpowiedzi. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej studentowi przysługuje prawo do drugiego terminu zaliczenia.
Skala ocen:
12 - 14 pkt. – dostateczny
15 pkt. – dostateczny plus
16 - 17 pkt. – dobry
18 pkt. – dobry plus
19 - 20 pkt. – bardzo dobry
Ćwiczenia:
Podstawą zaliczenia ćwiczeń (zaliczenie bez oceny) jest 100% obecność na zajęciach oraz aktywne wykonywanie bieżących zadań.
Weryfikacja efektów kształcenia:
Test pisemny – W1, W2, W3.
Wykonywanie zadań i ćwiczeń w trakcie zajęć – U1, U2, U3, K1, K2, K3.
Aktywność i uczestnictwo w zajęciach –K1, K2, K3.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Andruszkiewicz A. Banaszkiewicz M.: Promocja Zdrowia, Wydawnictwo Czelej, Lublin 2008
2. Karski J.: Praktyka i teoria promocji zdrowia, Wybrane zagadnienia. CeDeWu, Warszawa 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: