Edukacja zdrowotna 1800-TZ1-EDUZD-S1
Edukacja terapeutyczna stanowi istotny obszar działań
współczesnej ochrony zdrowia. Przedmiot ten ma na celu
zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia edukacji
terapeutycznej, dostarczenie wiadomości na temat zasobów,
które wspomagają funkcjonowanie człowieka w obszarze
zdrowia oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych do
prowadzenia edukacji terapeutycznej w różnych sytuacjach
zdrowotnych i zróżnicowanych grupach odbiorców.
W cyklu 2024/25Z:
Edukacja zdrowotna stanowi istotny element świadczeń udziela-nych przez pracowników ochrony zdrowia. W ramach zajęć student posiądzie wiedzę z zakresu edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych metod i technik pracy z pacjentem oraz sposobu współpracy z pacjentem dla osiągnięcia efektów tera-peutycznych udzielanych świadczeń. W ramach ćwiczeń nabędzie umiejętność prowadzenia działań edukacyjnych mających na celu promowanie zdrowia zarówno wśród pacjentów zdrowych, jak i chorych. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Podstawą zaliczenia wykładu (zaliczenie z oceną) jest 100% obecność oraz zaliczenie testu sprawdzającego.
Podstawą zaliczenia testu jest uzyskanie minimum 60% prawidłowych odpowiedzi. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej studentowi przysługuje prawo do drugiego terminu zaliczenia.
Skala ocen:
12 - 14 pkt. – dostateczny
15 pkt. – dostateczny plus
16 - 17 pkt. – dobry
18 pkt. – dobry plus
19 - 20 pkt. – bardzo dobry
Ćiwczenia:
Podstawą zaliczenia ćwiczeń (zaliczenie bez oceny) jest 100% obecność na zajęciach oraz aktywne wykonywanie bieżących zadań.
Weryfikacja efektów kształcenia:
Test pisemny – W1, W2, W3.
Wykonywanie zadań i ćwiczeń w trakcie zajęć – U1, U2, U3, K1, K2, K3.
Aktywność i uczestnictwo w zajęciach –K1, K2, K3.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Andruszkiewicz A. Banaszkiewicz M.: Promocja Zdrowia, Wydawnictwo Czelej, Lublin 2008
2. Kubica A, Ratajska A, Sinkiewicz W i wsp. Przyczyny złej współpracy lekarz–pacjent w terapii przewlekłej. Folia Cardiologica Excerpta 2010;5(2):78-83.
3. Ratajska A, Kubica A. Co leży u podłoża złej współpracy lekarz-pacjent? - spojrzenie psychologa. Folia Cardiologica Excerpta 2010;5(2):84-87.
4. Kubica A, Grześk G, Sinkiewicz W. i wsp. Compliance, concordance, adherence w przewlekłej terapii. Folia Cardiologica Excerpta 2010;5(2):54-57
W cyklu 2024/25Z:
1. Andruszkiewicz A. Banaszkiewicz M.: Promocja Zdrowia, Wy-dawnictwo Czelej, Lublin 2008 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: