Bioetyka 1800-TZ1-BIOETY-S1
Wykłady mają na celu przyswojenie podstawowych pojęć i definicji z zakresu bioetyki, a także zapoznanie z kluczowymi problemami i przedstawicielami różnych podejść do takich zagadnień jak aborcja, eutanazja, in vitro i inne. Studenci zostaną wyposażeni również w umiejętności pozwalające wykorzystać zdobytą wiedzę do interpretacji różnych zjawisk społecznych oraz wydarzeń w relacji z pacjentem.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- sytuacyjna
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
test - pytania zamknięte,
przedłużona obserwacja
wiedzy i umiejętności - powyżej 60%;
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa/podstawowa:
1. Bioetyka, red. J. Różyńska, W.Chańska, Wolters Kluwer Polska, 2013.
2. Reale G., Historia filozofii starożytnej. T.2, Wydawnictwo KUL 2012 - wybrane fragmenty.
Literatura uzupełniająca
1. Ślipko T., Bioetyka. Najważniejsze problemy, Petrus, Kraków, 2021.
2. Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 3, Filozofia XIX wieku i współczesna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007, Wyd. 19, 1 dodr.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: