Nauki behawioralne i społeczne. Badania naukowe w ratownictwie medycznym 1800-R3-NBiSBNwRM-S1
Na wykładzie Student zapoznaje się z podstawami prowadzenia procesu metodologicznego - planowania projektu badawczego, szczególnie metodologii badania, opisu wyników i ich interpretacji. Na ćwiczeniach Student wyszukuje artykuły naukowe służące do zaprojektowania własnego projektu badawczego z uwzględnieniem problemu badawczego, pytań badawczych, hipotezy badawczej (głównej) wraz z hipotezami szczegółowymi oraz hipotezy zerowej. Zaproponowanie metod badawczych dla potwierdzenia lub zaprzeczenia prawdziwości hipotezy zerowej wraz z ich prezentacją.
W cyklu 2025/26:
Na wykładzie Student zapoznaje się z podstawami prowadzenia procesu metodologicznego - planowania projektu badawczego, szczególnie metodologii badania, opisu wyników i ich interpretacji. Na ćwiczeniach Student wyszukuje artykuły naukowe służące do zaprojektowania własnego projektu badawczego z uwzględnieniem problemu badawczego, pytań badawczych, hipotezy badawczej (głównej) wraz z hipotezami szczegółowymi oraz hipotezy zerowej. Zaproponowanie metod badawczych dla potwierdzenia lub zaprzeczenia prawdziwości hipotezy zerowej wraz z ich prezentacją. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną obejmujący tematykę wykładów i ćwiczeń
Praktyki zawodowe
Ni dotyczy.
Literatura
1. Radomski D., Grzanka A. Metodologia badań naukowych w medycynie. Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2011 2. Jędrychowski W. Zasady planowania i prowadzenia badań naukowych w medycynie. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004
3. Creswell J. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013
Uwagi
W cyklu 2025/26:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: