Psychiatria 1800-R2-Psych-S1
Wykład ma za zadanie zapoznanie studenta z wiedzą na temat biologicznego podłoża chorób psychicznych: psychopatologii ogólnej, chorób afektywnych (jedno i dwubiegunowej), schizofrenii, uzależnienia od alkoholu i substancji psychoaktywnych.
Ćwiczenia poświęcone są: omawianiu przypadków pacjentów chorujących na schizofrenię, zaburzenia afektywne – jedno i dwubiegunowe, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania współistniejące z innymi zaburzeniami psychicznymi. Ponadto na ćwiczeniach przedstawiane są możliwości leczenia zaburzeń psychicznych, uzależnień od alkoholu i substancji psychoaktywnych oraz praktyczne zastosowanie Ustawy o Ochronie Zdrowia Psychicznego. W ramach ćwiczeń student ćwiczy zabezpieczenie pacjenta w pasy bezpieczeństwa.
Samokształcenie dotyczy: zapoznania się z profilaktyką chorób psychicznych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- biograficzna
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu student definiuje podstawowe choroby psychiczne: depresję, schizofrenię, zaburzenia lękowe, uzależnienia od alkoholu i substancji psychoaktywnych, nazywa psychopatologiczne objawy chorobowe, prezentuje wiedzę z zakresu etiologii chorób psychicznych.
Student interpretuje prawidłowo objawy chorobowe: szczególnie objawy psychotyczne: urojenia, omamy. Po rozpoznaniu objawów student znajduje ich zastosowania w procesie chorobowym. Student przygotowuje plan terapeutycznych pacjenta z zaburzeniem psychicznym. Następnie ocenia możliwości udziału pacjenta w planie terapeutycznym.
Student uczy się zapinania pacjentów pobudzonych psychicznie w pasy bezpieczeństwa.
Kryteria oceniania
Wykład – kryteria oceniania na podstawie bieżącego przygotowania do zajęć
Ćwiczenia – kryteria oceniania na podstawie bieżącego przygotowania do zajęć, aktywności, końcowego zaliczenia pisemnego (testowego)
Samokształcenie – kryteria oceniania na podstawie przygotowania bieżącego do zajęć
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Heitzman Psychiatriia podręcznik dla studiów medycznych PZWL Warszwa 2007
Literatura uzupełniająca:
Bilikiewicz : Psychiatria 2009 (wyd. III) lub 2004 PZWL
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: