Wykład ogólnouniwersytecki/kursowy: Choroba niedokrwienna serca-aspekty kliniczne i leczenie
1800-POG-ChNS
Głównym celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z jednostką chorobową, jaką jest choroba niedokrwienna serca, ze szczególnym naciskiem na objawy i postępowanie terapeutyczne. Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu profilaktyki i edukacji prozdrowotnej pacjentów z chorobą niedokrwienną serca i ich rodzin, umiejętności rozpoznawania ostrych stanów kardiologicznych. Zrozumienie specyfiki pracy z pacjentem ze schorzeniami układu krążenia.
Całkowity nakład pracy studenta
Łączny nakład pracy studenta wynosi = 2 ECTS
zapoznanie się z wykładami i prezentacjami, czytanie zalecanej literatury
Efekty uczenia się - wiedza
Zna i rozumie:
W1: etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg najczęstszych chorób w zakresie: kardiologii D.W3
W2: zasady diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia w najczęstszych chorobach w zakresie: kardiologii D. W4
W3: ogólne zasady podmiotowego i przedmiotowego badania kardiologicznego D.W6
W4: zasady interpretacji wyników badań dodatkowych w diagnostyce chorób układu krążenia i w fizjoterapii kardiologicznej, w tym: klinicznej oceny stanu zdrowia pacjenta z chorobą kardiologiczną według różnych skal, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii D.W7
Efekty uczenia się - umiejętności
Potrafi:
U1: planować, dobierać – w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta kardiologicznego D.U30
U2: instruować pacjenta w zakresie wykonywania ćwiczeń oddechowych i technik relaksacyjnych w rehabilitacji kardiologicznej D.U31
U3: tworzyć, weryfikować i modyfikować programy usprawniania osób z różnymi dysfunkcjami układu krążenia do celów kompleksowej rehabilitacji E.U3
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Jest gotów do:
K1: wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką pracownik ochrony zdrowia pełni na rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej K2
K2: prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia i promocji zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu K3
K3: korzystania z obiektywnych źródeł informacji K6
Metody dydaktyczne
wykład/prezentacja
Wymagania wstępne
nie dotyczy
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
1.Wysokiński A., Kardiologia zabiegowa, PZWL, Warszawa 2020
2. .Mamcarz A. Janiszewski M., Kuch M. Rehabilitacja kardiologiczna, Medical Education 2014
3. Interna Szczeklika. Podręcznik chorób wewnętrznych, Medycyna Praktyczna 2014 (s. 411-434).
4. Atlas układu sercowo-naczyniowego, Wydawnictwa Medyczne Sp. z o.o.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: