Zajęcia fakultatywne:Komunikacja kliniczna
1800-PO2-ZFKK-S2
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu:
• komunikacji z pacjentem z wykorzystaniem elementów komunikacji terapeutycznej;
• asertywnego sposobu komunikowania się z pacjentem trudnym;
• asertywnego sposobu komunikowania się w zespole terapeutycznym
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach: 15 godzin; (0,6 ECTS)
- konsultacje: 5 godzin; (0,17 ECTS)
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina, (0,03 ECTS)
Łącznie 21h, co odpowiada 0,8 pkt ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w ćwiczeniach: 15 godzin (0,6 ECTS)
- przygotowanie do ćwiczeń: 12 godzin (0,4 ECTS)
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 12 godzin (0,4 ECTS)
- czytanie wskazanej literatury: 12 godzin (0,4 ECTS)
- konsultacje: 5 godzin; (0,17 ECTS)
- zaliczenie: 1 godzina. (0,03 ECTS)
Łączny nakład pracy studenta wynosi 57 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do ćwiczeń i napisanie sprawozdań : 12 + 12 godzin;
- zaliczenie: 1 godzina
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 25 godzin, co odpowiada 0,83 pkt ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 15 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
15 godzin, co odpowiada 0,6 pkt ECTS
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Student zna i rozumie specjalistyczną problematykę z zakresu położnictwa, neonatologii, ginekologii, onkologii ginekologicznej, diagnostyki ultrasonograficznej w położnictwie i ginekologii oraz metodologię badań naukowych. D.W1.
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: rozwiązywać problemy zawodowe, szczególnie związane z podejmowaniem decyzji w sytuacjach trudnych wynikających ze specyfiki podejmowanych czynności zawodowych i warunków ich realizacji; (D.U1)
U2: Student potrafi asertywnie komunikować się w zespole terapeutycznym
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K.1. stosowania komunikacji klinicznej w sprawowaniu opieki nad pacjentką i jej rodziną
K.2. krytycznej oceny działań własnych i współpracowników przy zachowaniu szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych;
K.3. okazywania troski o bezpieczeństwo własne, otoczenia i współpracowników
K.4. ponoszenia odpowiedzialności za realizowanie świadczeń zdrowotnych.
Metody dydaktyczne
Ćwiczenia
• pogadanka
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
Wymagania wstępne
brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Udział w ćwiczeniach i dyskusji: W1, U1, U2, K1, K2, K3, K4
Przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń: U1, U2
Raport z przygotowanych zadań (0-10 pkt, zaliczenie > 60%) W1, U1, U2
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Motyka M. Komunikacja terapeutyczna w opiece ogólnomedycznej. Wyd. UJ 2011
2. Kubica A., Grześk G., Sinkiewicz W.: Compliance, corcondance, adherence w przewlekłej terapii. Folia Cardiol 2010; 5 (2): 54-57
3. Sobierajski T. 33 czytanki o komunikacji. Medycyna Praktyczna Kraków 2018
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: