Nauki społeczne i humanistyczne: Dydaktyka medyczna 1800-PO2-NSDM-S2
W ramach przedmiotu student zapoznaje się:
-z przedmiotem i zakresem dydaktyki medycznej oraz z jej podstawową aparatura pojęciową;
- istotą współczesnego kształcenia;
- założeniami nowoczesnego nauczania -uczenia
w świetle neurodydaktyki;
- treściami kształcenia medycznego, strukturą oraz kryteriami ich doboru;
- celami kształcenia, taksonomia i operacjonalizacją;
- metodami nauczania-uczenia się, formami organizacyjnymi kształcenia i środkami dydaktycznymi;
- kontrolą i oceną wyników procesu kształcenia;
- kształceniem ustawicznym w zawodzie położnej;
- czynnikami determinującymi efektywność procesu kształcenia;
-zasadami formułowania celów i efektów uczenia;
- organizacją i planowanie działalności dydaktycznej;
- obowiązująca dokumentacją w pracy dydaktyka;
-metodyką edukacji zdrowotnej;
- z procesem dochodzenia do autokreacji.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawa zaliczenia przedmiotu
Wykłady
- obowiązkowa obecność na wykładach
- zaliczenie efektów uczenia (A.W24, A.W25, A.W26, A.U17, A.U18) i treści objętych tematyką wykładów w formie zaliczenia pisemnego (III semestr/esej)
i egzaminu (IV semestr)
- pozytywna postawa studenta (K1-K4).
Ćwiczenia
- obowiązkowa obecność na ćwiczeniach
- przygotowywanie się do zajęć i aktywny w nich udział
- przygotowanie prezentacji na zadany temat
-pozytywna postawa studenta
Egzamin – w formie testu zawierającego 20 pytań i obejmujący treści kształcenia z wykładów (III I IV semestr) i ćwiczeń.
Kryteria oceny:
Za każdą prawidłowo udzieloną odpowiedź na pytanie student otrzymuje 1 pkt. Podstawą zaliczenia egzaminu jest uzyskanie minimum 60 % prawidłowych odpowiedzi, czyli 12 pkt.
12-13 pkt. – ocena 3.0
14-15 pkt. – ocena 3.5
16-17 pkt. – ocena 4.0
18-19 pkt. – ocena 4.5
20 pkt. – ocena 5.0
Literatura
Podstawowa:
Bereźnicki F. Podstawy dydaktyki. Oficyna wyd. „Impuls”, Kraków 2011.
Uzupełniająca:
Żegnałek K. Dydaktyka ogólna - wybrane zagadnienia. Wyd. WSP TWP, Warszawa 2005.
Petty G. Nowoczesne nauczanie (bestseller). GWP, Gdańsk 2016.
Rozmus A.(red.). Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego. Wydawnictwo „JAK”, Kraków 2010.
Spitzer M. Jak uczy się nasz mózg. PWN, Warszawa 2016.
Woynarowska B. Edukacja zdrowotna – podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Wasyluk J. Podręcznik dydaktyki medycznej. CMKP, Warszawa 1998.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: