Nauki społeczne i humanistyczne: Pedagogika 1800-PO1-PPED-S1L
Celem przedmiotu pedagogika jest opanowanie przez studenta różnych zagadnień teoretycznych związanych z miejscem pedagogiki w systemie nauk o człowieku oraz zastosowania pedagogiki i metodyki edukacji zdrowotnej w pracy zawodowej położnej z pacjentką i jej rodziną. Opanowanie
podstawowej aparatury pojęciowej pedagogiki z wykorzystaniem metod wychowania oraz metod i zasad nauczania w pracy edukacyjnej położnej. Wykorzystanie pedagogicznych metod badawczych w pracy naukowej położnej. Wyjaśnienie różnych zjawisk społecznych występujących w środowiskach wychowawczych.
Klasyfikacja błędów wychowawczych oraz popełnianie ich przez wychowawców profesjonalnych i nieprofesjonalnych.
W cyklu 2022/23L:
Obejmuje zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń. |
W cyklu 2023/24L:
Obejmuje zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin w formie testu (pytania otwarte i zamknięte, jednokrotnego wyboru).
Kryteria oceniania -
60% - 69% poprawnych odpowiedzi – 3,0
70% - 79% poprawnych odpowiedzi – 3,5
80% - 89% poprawnych odpowiedzi – 4,0
90% - 99% poprawnych odpowiedzi – 4,5
100% poprawnych odpowiedzi – 5,0
Ćwiczenia:
Opracowanie prezentacji w PP na zadany temat.
Zaliczenie kolokwiów i wejściówek.
Aktywność na zajęciach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Kwieciński Zbigniew, Śliwerski Bogusław, Chomczyńska- Rubacha Mariola, Chrzanowska Iwona: Pedagogika. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2019.
2. Kupisiewicz Czesław.: Dydaktyka. Podręcznik akademicki. Wyd. Impuls, Warszawa, 2012.
Literatura uzupełniająca:
1. Sierakowska Matylda, Wrońska Irena: Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa, 2012.
2. Maciejewski M., Maciejewska J., Trzcinska H.: Zastosowanie metody problemowej Based-Learning w wyższym szkolnictwie medycznym. Ann. Acad. Med. Bydg. 2004, T.18 nr 2.
W cyklu 2022/23L:
Górniewicz J. Teoria wychowania (wybrane problemy). Wyd. GLOB, Toruń-Olsztyn, 2017. |
W cyklu 2023/24L:
Górniewicz J. Teoria wychowania (wybrane problemy). Wyd. GLOB, Toruń-Olsztyn, 2017. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: