Nauki społeczne i humanizm w położnictwie:Zdrowie publiczne 1800-PO1-NSHPS-S1Z
Wykłady mają na celu zdobycie wiedzy w zakresie (1) definicji i funkcji zdrowia publicznego (2) postrzegania zdrowia jako dobra indywidualnego i społecznego (3) możliwości diagnozowania sytuacji zdrowotnej społeczeństwa (4) czynników warunkujących zdrowie.
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu (1) korzystania z danych opisujących stan zdrowia społeczeństwa (2) interpretacji założeń polityki UE w dziedzinie zdrowia publicznego z uwzględnieniem organizacji międzynarodowych (3) wyodrębniania źródeł informacji w zdrowiu publicznym.
Zajęcia w formie e-learning umożliwiają zdobycie umiejętności w planowaniu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w różnych grupach społecznych.
Forma samokształcenia umożliwia zdobycie umiejętności w zakresie przeprowadzenia samodzielnego studium literatury naukowej w obszarze tematycznym przedmiotu oraz przedstawienia wyprowadzonych wniosków.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Wykład: kolokwium w formie opisowej.
2. Ćwiczenia: przygotowanie zadania.
3. Samokształcenie: esej.
4. Obowiązkowa obecność na zajęciach.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
• Kulik T, Pacian A. Zdrowie Publiczne. PZWL, Warszawa 2023.
• Wojtczak. A. Zdrowie Publiczne. PZWL, Warszawa 2022.
• Sygit M. Zdrowie publiczne. Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2017.
• Zdrowie Publiczne i Zarządzanie, Zeszyty Naukowe Ochrony Zdrowia.
• Polish Journal of Public Health.
• Regulacje prawne, sprawozdania, postanowienia ustawowe dotyczące tematyki danych zajęć.
Uwagi
W cyklu 2025/26Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: