Badania naukowe i rozwój praktyki położniczej: Informacja naukowa
1800-PO1-BNINA-S2L
Zajęcia prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń i seminariów. W trakcie nauki przedmiotu studenci poznają najważniejsze źródła informacji naukowej, typy prac naukowych sposoby wyszukiwania wiarygodnych informacji naukowych, oceny wiarygodności badań, prowadzenie przeglądu literatury. Poznają także sposoby raportowania własnych badań naukowych.
Ćwiczenia:
1. Korzystanie z naukowych baz danych
2. Interpretacja danych z artykułów naukowych
Całkowity nakład pracy studenta
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach -20 h = 0,8 ECTS
- udział w ćwiczeniach – 10h = 0,4 ECTS
- udział w seminariach – 10h = 0,4 ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach = 20 h = 0,8 ECTS
- udział w ćwiczeniach – 10h = 0,4 ECTS
- udział w seminariach – 10h = 0,4 ECTS
- czytanie literatury - 10 h = 0,4 ECTS
- przygotowanie do zajęć- 8h = 0,3 ECTS
- konsultacje-2h=0,1 ECTS
- czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania – 15 h = 0,6 ECTS
Łączny nakład pracy studenta: 75 h = 3 ECTS
3. Nakład pracy związany z badaniami naukowymi
– Czytanie literatury naukowej -10h = 0,4 ECTS
- Omawianie zagadnień naukowych na zajęciach – 27h =1,1 ECTS
Łączny nakład pracy związany z badaniami naukowymi wynosi 1,5 ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie się do zaliczenia i zaliczenie – 15h=0,6 ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym
– nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
W1. źródła naukowej informacji medycznej - C.W6.
W2. sposoby wyszukiwania informacji naukowej w bazach
danych - C.W7.
Efekty uczenia się - umiejętności
W zakresie umiejętności student potrafi:
U1. korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej
krajowej i zagranicznej, naukowych baz danych oraz
informacji i danych przekazywanych przez
międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia
pielęgniarskie - C.U6.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów
do:
K.1. dokonywania krytycznej oceny działań własnych i
działań współpracowników z poszanowaniem różnic
światopoglądowych i kulturowych
K.2. formułowania opinii dotyczących różnych aspektów
działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w
przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem
problemu
K.3. okazywania dbałości o prestiż związany z
wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność
zawodową
K.4. rozwiązywania złożonych problemów etycznych
związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i
wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań
Metody dydaktyczne
wykład informacyjny
wykład problemowy
dyskusja dydaktyczna
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie testowe - W1-W2,
Raport: U1; K1-K4
Praktyki zawodowe
Literatura
1.Bedyńska S., Cypryańska M. Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego, wyd. SWPS, Warszawa, 2012.
2. Rabiej M. Statystyka z programem Statistica, wyd. Helion, Warszawa 2012
W cyklu 2023/24L:
.Bedyńska S., Cypryańska M. Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego, wyd. SWPS, Warszawa, 2012. 2. Rabiej M. Statystyka z programem Statistica, wyd. Helion, Warszawa 2012
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: