Badania naukowe i rozwój praktyki położniczej: Informacja naukowa
1800-PO1-BNIN-S2L
Student poznaje źródła naukowej informacji medycznej oraz sposoby i miejsca jej przekazywania. Student poznaje bazy danych, ze szczególnym naciskiem na bazy pełnotekstowe, uczy się efektywnych sposobów ich przeszukiwania z wykorzystaniem filtrów i operatorów. Zapoznaje się ze sposobami archiwizacji i oznakowania bibliometrycznego danych naukowych.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
- udział w wykładach: 10 godz.
- konsultacje: 1 godz.
- przeprowadzenie zaliczenia: 0,5 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 11,5 godz., co odpowiada 0,5
punktowi ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godz.
- konsultacje: 1 godz.
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 3 + 0,5= 3,5 godz.
Nakład pracy studenta wynosi 14,5 godzin, co odpowiada 0,7 punktowi ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 3 godz.
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu informacji naukowej): 5 godz.
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu informacji naukowej): 3 godz.
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z
zakresu metodologii informacji naukowej: 1 godz.
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 12 godzin, co odpowiada 0,6 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 3 + 0,5 = 3,5 godziny (0,18 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
nie dotyczy
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
C.W6 Student zna i rozumie źródła naukowej informacji medycznej
C.W7 Student zna i rozumie sposoby wyszukiwania informacji naukowej w bazach danych
Efekty uczenia się - umiejętności
C.U6 Student potrafi korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej, naukowych baz danych oraz informacji i danych przekazywanych przez międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia położnicze
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K.2 Student jest gotów do formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów
Metody dydaktyczne
Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student potrafi w podstawowy sposób wyszukiwać informacje naukowe w bazach danych, zna najważniejsze bazy danych pełnotekstowych. Potrafi w podstawowy sposób ocenić jakość i wartość dowodów naukowych płynących z badania naukowego.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Test zaliczeniowy obejmujący treści wykładowe, zaliczenie od 60% poprawnych odpowiedzi.
Praktyki zawodowe
Literatura
1. Kulicki P. Elementy informacji naukowej, Warszawa, 2011
2. Babik W. (red.). Nauka o informacji, Warszawa, 2016
3. Żmigrodzki Z., Babik W., Pietruch-Reizes D. (red.) Informacja naukowa: rozwój, metody, organizacja. SBP, 2006
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
|
W cyklu 2023/24L:
|
W cyklu 2024/25L:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: