Prowadzony w
cyklach:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Punkty ECTS:
brak danych
Język:
polski
Organizowany przez:
Katedra Neuropsychologii Klinicznej
(dla:
Wydział Nauk o Zdrowiu)
Badania naukowe i rozwój praktyki położniczej: Badania naukowe 1800-PO1-BNB-S2L
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
- udział w wykładach: 20 godz.
- konsultacje: 1 godz.
- przeprowadzenie zaliczenia: 0,5 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 21,5 godz., co odpowiada 1,1 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 20 godz.
- konsultacje: 2 godz.
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 5 + 0,5= 5,5 godz.
Nakład pracy studenta wynosi 27,5 godzin, co odpowiada 1,4 punktu ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godz.
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu badań naukowych): 15 godz.
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu badań naukowych): 5 godz.
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu badań naukowych: 1 godz.
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 26 godzin, co odpowiada 1,3 punktowi ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 5 + 0,5 = 5,5 godziny (0,18 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
nie dotyczy
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
Student zna i rozumie:
C.W1 kierunki, zakres i rodzaje badań naukowych w pielęgniarstwie i opiece położniczej
C.W2. reguły dobrych praktyk w badaniach naukowych
C.W3. metody i techniki badawcze stosowane w ramach prowadzonego badania naukowego
C.W6 źródła naukowej informacji medycznej
Efekty uczenia się - umiejętności
Student potrafi:
C.U1. wskazywać kierunki i zakres badań naukowych w pielęgniarstwie i opiece położniczej
C.U2. zaplanować badanie naukowe, omówić jego cel i spodziewane wyniki
C.U8. przygotowywać rekomendacje w zakresie opieki położniczej w oparciu o wyniki badań naukowych
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student jest gotów do:
K.1. krytycznej oceny działań własnych i współpracowników przy zachowaniu szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych
K.2. formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów
Metody dydaktyczne
- wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student potrafi w podstawowy sposób wyszukiwać informacje naukowe w bazach danych, odczytywać informacje z artykułów naukowych i formułować własne wnioski. Ma umiejętność samodzielnego zaplanowania podstawowego eksperymentu badawczego łącznie z tworzeniem problemów i pytań badawczych.
Koordynatorzy przedmiotu
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: