Dowody naukowe w praktyce pielęgniarskiej: - w pielęgniarstwie psychiatrycznym
1800-P2-Dwpsy-S2
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu potwierdzonych naukowo i klinicznie oddziaływań opiekuńczych i wspierających pacjenta z zaburzeniami psychicznymi. Samodzielne poszukiwanie optymalnych rozwiązań w udzielaniu wsparcia w psychiatrii.
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 0 godzin
- udział w ćwiczeniach: 5 godzin
- konsultacje: 1 godzinę
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
- przeprowadzenie egzaminu praktycznego i teoretycznego: 0,2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 7,2 godziny, co odpowiada 0,3 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 0 godzin
- udział w ćwiczeniach: 5 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 3,5 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 0 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 2,5 godzin
- konsultacje: 1 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 1,5 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 2 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 15,2 godziny, co odpowiada 0,6 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: -
- konsultacje badawczo – naukowe: -
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): -
- udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 1 godzina
- przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 0,5 godziny
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: 1 godzina
- przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: -
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń objętych aktywnością naukową: -
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 2,5 godzin, co odpowiada 0,1 punktu ECTS
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 3,5 godzin (0,2 punktu ECTS)
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 1,2 godzin (0,05 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 4,7 godzin, co odpowiada 0,2 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
5 godzin, co odpowiada 0,24 punktu ECTS
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
-
Efekty uczenia się - umiejętności
W zakresie umiejętności student potrafi:
U1: przygotowywać rekomendacje w zakresie opieki pielęgniarskiej w oparciu o dowody naukowe (C.U7.)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
K.1. dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych
K.5. ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne.
Metody dydaktyczne
Ćwiczenia (zgodnie z planem zajęć, część godzin może być realizowana online przez aplikację Microsoft Teams):
• pokaz,
• pogadanka,
• studium przypadku
• praca z programem statystycznym IBM SPSS.
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Znajomość podstaw z psychiatrii i pielęgniarstwa psychiatrycznego
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Przedmiot jest częścią bloku przedmiotów, który kończy się egzaminem zintegrowanym.
Końcowe zaliczenie przedmiotu jako części - obejmuje tematykę ćwiczeń (efekty uczenia się: U1)
Zaliczenie w formie 5 pytań-zadań (interwencji w pielęgniarstwie psychiatrycznym opartej na dowodach naukowych).
Do zaliczenia wymagane jest min. 60% pozytywnych odpowiedzi.
za określoną liczbę punktów student otrzymuje ocenę:
5 – gdy osiągnie pułap 94 – 100% lub
4+ - gdy uzyska 84 – 93%,
4 – gdy uzyska 76 – 83%,
3+ - gdy osiągnie 68 – 75%,
3 – jeśli uzyska 60 – 67%, prawidłowych odpowiedzi
Ćwiczenia:
- zaliczenie efektów obejmujących tematykę zajęć, wymienionych w części A
obecność, aktywność na zajęciach, pozytywna postawa studenta, realizacja (zadań).
Praktyki zawodowe
Literatura
1. Przewodnik planowania opieki opartej na dowodach naukowych. red. wyd. pol. D. Zarzycka, B. Ślusarska. GC Media House, 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: