Badania naukowe w pielęgniarstwie. Seminarium magisterskie (przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego)
1800-P2-BNSM3-S2
Zajęcia mają za zadanie zapoznać studenta z: etapami i zasadami badania naukowego, fazami badań; metodami, technikami i narzędziami badawczymi; fazą wykonawczą badań naukowych. Ponadto, zapoznanie studentów ze źródłami informacji naukowej oraz czasopismami naukowymi. Niezbędna wiedza posłuży do napisania pracy magisterskiej.
Całkowity nakład pracy studenta
Semestr II
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminarium: 20 godzin
- konsultacje: 20 godzin
- pisanie pracy magisterskiej: 10 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
Semestr III
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminarium: 20 godzin
- konsultacje: 30 godzin
- pisanie pracy magisterskiej: 50 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 100 godzin, co odpowiada 5 punktom ECTS
Semestr IV
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminarium: 20 godzin
- konsultacje: 30 godzin
- pisanie pracy magisterskiej: 50 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 100 godzin, co odpowiada 5 punktom ECTS
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Przeprowadza badania naukowe z zastosowaniem skali i narzędzi badawczych C_U2.
U2: Prezentuje wyniki przeprowadzonego badania naukowego i poddaje je dyskusji z literaturą przedmiotu C_U3.
U3: Prowadzi badania w oparciu o metody ilościowe i jakościowe w tym (przegląd piśmiennictwa, metaanalizę, sondaż diagnostyczny, badania randomizowane, studium przypadku) C_U04.
U4:Opracowuje bazę danych w oparciu o materiał badawczy, dokonuje statystycznej analizy oraz interpretuje wyniki badań C_U5.
U5: Dokonuje analizy wyników badań dostępnych w bazach naukowych odnoszących się do tematyki prowadzonego przez siebie badania naukowego C_U6.
U6: Prezentuje swoje stanowisko wobec problematyki pielęgniarskiej poparte samodzielnie wyprowadzonymi wnioskami C_U7.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Potrafi pracować w zespole uwzględniając różnice światopoglądowe i kulturowe K1.
K2: Samodzielnie zdobywa wiedzę i poszerza swoje umiejętności badawcze korzystając obiektywnych źródeł informacji K2.
K3: Dba o prestiż swojego zawodu oraz wykazuje solidarną postawę i reprezentantami zawodu K3.
K4:Przestrzega praw autorskich i praw podmiotu badań K4.
Metody dydaktyczne
- Dyskusja problemowa
- Analiza przypadków
- Rozwiązywanie zadania
Wymagania wstępne
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu metodologii badań naukowych.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Weryfikacja osiągniętych przez studenta efektów uczenia będzie odbywać się przez ocenę:
Przygotowanie pracy magisterskiej i jej złożenie w systemie APD: U1-U6
Przedłużona obserwacja: K1-K4
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura obowiązkowa
1. Zieliński J. Metodologia pracy naukowej. Wyd. Aspra, Warszawa 2012.
2. Radomski D, Grzanka A.: Metodologia badań naukowych w medycynie. Wyd. Uniwersytet Medyczny im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2011.
Literatura uzupełniająca
1. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej. Warszawa, Dyfin 2010
|
W cyklu 2024/25:
Literatura obowiązkowa 1. Zieliński J. Metodologia pracy naukowej. Wyd. Aspra, Warszawa 2012. 2. Radomski D, Grzanka A.: Metodologia badań naukowych w medycynie. Wyd. Uniwersytet Medyczny im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2011. Literatura uzupełniająca 1. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej. Warszawa, Dyfin 2010.
|
Uwagi
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: