Zaawansowana praktyka pielęgniarska: Promocja zdrowia i świadczenia profilaktyczne: Programy zdrowotne 1800-P1-ZPPPZ-S2
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z
teoretycznymi i prawnymi podstawami tworzenia
programów oraz nauka planowania, wdrażania, realizacji
oraz ewaluacji programów zdrowotnych. Ponadto student zapozna się z istniejącymi programami zdrowotnymi oraz programami polityki zdrowotnej. Student zapozna się z rolą Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w procesie oceny i wdrażania programów polityki zdrowotnej.
W cyklu 2022/23Z:
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
WWykład:
Podstawą zaliczenia wykładu (zaliczenie bez oceny) jest udział w wykładach, zapoznanie się z materiałami udostępnionymi w formie kształcenia na odległość oraz rozwiązanie testu (15 pytań) na platformie moodle (student ma możliwość dwóch podejść do rozwiązania testu – pod uwagę brany jest tylko wynik wyższy).
Ćwiczenia:
Podstawą zaliczenia ćwiczeń (zaliczenie bez oceny) jest 100% obecność na zajęciach, aktywność w trakcie zajęć oraz przygotowanie (w wyznaczonych zespołach) programu zdrowotnego.
Kryteria oceny programu zdrowotnego:
1. Właściwy dobór i opis problemu zdrowotnego i epidemiologii (4) w pełni, (3) znacząco, (2) częściowo, (1) niewystarczająco.
2. Właściwe opisanie i określenie celów programu i mierników efektywności, charakterystyki populacji docelowej, metod ewaluacji (4) w pełni, (3) znacząco, (2) częściowo, (1) niewystarczająco.
3. Właściwe opisanie i zaplanowanie budżetu, kosztów i organizacji programu: (4) w pełni, (3) znacząco, (2) częściowo, (1) niewystarczająco.
4. Atrakcyjność i adekwatność programu, estetyka przygotowania programu: (3) pełna, (2) budząca wątpliwości w zakresie atrakcyjności i/lub adekwatności i/lub estetyki przygotowania, (1) niestarczające opracowanie w zakresie w zakresie atrakcyjności i/lub adekwatności i/lub estetyki przygotowania
Łącznie za projekt programu zdrowotnego można uzyskać 15 punktów.
Na końcową ocenę (zaliczenie z oceną) składa się suma liczby punktów uzyskanych z testu zaliczeniowego oraz liczby punktów uzyskanych za przygotowanie programu zdrowotnego – łącznie maksymalnie 30 punktów.
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie minimum 60% punktów z obu form zaliczenia.
Kryteria oceny końcowej:
18 – 21 pkt. – dostateczny (3,0)
22 pkt. – dostateczny plus (3,5)
23 – 25 pkt. dobry (4,0)
26 pkt. – dobry plus (4,5)
27 – 30 pkt. – bardzo dobry (5,0)
Weryfikacja efektów kształcenia:
Test pisemny – W1, W2, W3, W4.
Wykonywanie zadań i ćwiczeń w trakcie zajęć – U1, U2, U3, U4, U5,
Przygotowanie programu zdrowotnego – W1, W2, U2, U4, U5, K1, K2.
Aktywność i uczestnictwo w zajęciach – W1, W2, W3, W4, U1, U2, U3, U4, U5,
K1, K2, K3, K4, K6.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Andruszkiewicz A., Banaszkiewicz M., „Promocja zdrowia”, wydawnictwo Czelej 2008.
2. Nawrolska I. Finansowanie profilaktycznych programów
zdrowotnych. Wyd. Difin. Warszawa 2013.
3. Praktyczne wskazówki dotyczące planowania, wdrażania oraz realizacji programów polityki zdrowotnej. Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. Warszawa 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: