Seminarium magisterskie
1800-P1-SMGR5-S2
Przygotowanie studenta do napisania pracy magisterskiej. Przygotowanie studenta do uczestniczenia w badaniach naukowych zgodnie z zasadami etyki badań naukowych. Przygotowanie studenta do wykorzystania wyników badań naukowych w pracy zawodowej z uwzględnieniem elementów własności intelektualnej.
Efekty uczenia się - wiedza
C.W1. kierunki, zakres i rodzaj badań naukowych w pielęgniarstwie;
C.W2. reguły dobrych praktyk w badaniach naukowych;
C.W3. metody i techniki badawcze stosowane w badaniach naukowych w pielęgniarstwie;
C.W4. zasady przygotowywania baz danych do analiz statystycznych;
C.W5. narzędzia informatyczne, testy statystyczne i zasady opracowywania wyników badań
naukowych;
C.W6. źródła naukowej informacji medycznej;
C.W7. sposoby wyszukiwania informacji naukowej w bazach danych;
C.W8. zasady praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence based
medicine) i w pielęgniarstwie (evidence based nursing practice);
Efekty uczenia się - umiejętności
C.U2. zaplanować badanie naukowe i omówić jego cel oraz spodziewane wyniki;
C.U3. przeprowadzić badanie naukowe, zaprezentować i zinterpretować jego wyniki oraz
odnieść je do aktualnego stanu wiedzy;
C.U4. przygotowywać bazy danych do obliczeń statystycznych;
C.U5. stosować testy parametryczne i nieparametryczne dla zmiennych zależnych
i niezależnych;
C.U6. korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej,
naukowych baz danych oraz informacji i danych przekazywanych przez
międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia pielęgniarskie;
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
C.K3. student jest gotów do okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową,
Metody dydaktyczne
Dyskusja - przygotowanie argumentów dotyczących zweryfikowanych hipotez, dyskusja nad wyborem testów statystycznych, koncepcją przeprowadzenia dyskusji.
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu badań naukowych
w pielęgniarstwie.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się w procesie dyplomowania obejmuje:
•ocenę stopnia osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się w ramach seminarium magisterskiego,
•ocenę pracy magisterskiej postawioną przez promotora,
•ocenę pracy magisterskiej postawioną przez recenzenta
Systematyczne spotkania według ustalonego harmonogramu, napisanie pracy magisterskiej wraz z prezentacją wyników badań.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura dostosowana do tematyki prac dyplomowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: