Nauki społeczne i humanistyczne: Dydaktyka medyczna 1800-P1-NSdm-S2
W toku realizacji wykładów zostają omówione podstawowe pojęcia z zakresu procesu kształcenia, tj.: celów kształcenia, metod nauczania, zasad kształcenia, pomiaru dydaktycznego, edukacji ustawicznej. Student zostaje również zaznajomiony z kierunkami i zakresem badań naukowych w pielęgniarstwie.
Ćwiczenia mają zmotywować studenta do przejawiania aktywnej postawy wobec procesu kształcenia. Preferowane są aktywne formy zajęć. Student poznaje warunki i zasady organizowania i planowania działalności dydaktycznej. Zna cele kształcenia zawodowego z uwzględnieniem taksonomii i operacjonalizacji. Klasyfikuje metody nauczania i zna kryteria doboru. Wykazuje znajomość zasad nauczania w kształceniu medycznym. Potrafi formułować efekty kształcenia medycznego w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz zaplanować badania naukowe w pielęgniarstwie z omówieniem celu oraz oczekiwanych wyników. Poznaje ważne uwarunkowania skuteczności działalności dydaktycznej.
W cyklu 2024/25L:
W toku realizacji wykładów zostają omówione podstawowe pojęcia z zakresu procesu kształcenia, tj.: celów kształcenia, metod nauczania, zasad kształcenia, pomiaru dydaktycznego, edukacji ustawicznej. Student zostaje również zaznajomiony z kierunkami i zakresem badań naukowych w pielęgniarstwie. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład: esej (W1, W3, U2, K1) oceniany wg. kryteriów: zgodność treści z tematem (1pkt.), interpretacja tematu (1 pkt), ujęcie i wyczerpanie tematu (1 pkt), spójność tematyczna (1 pkt), poprawność językowa (1 pkt), bibliografia (1 pkt). Do uzyskania zaliczenia wymagane jest min. 4 pkt.
Ćwiczenia: projekt (W2, U1, K2, K3, K4) oceniony wg. kryteriów (2 pkt za każdy):
- Treść zgodna z ustalonym tematem.
- Struktura (cel, plan, część właściwa, podsumowanie).
- Ocena plansz (liczba, czytelność, estetyka).
- Ocena sposobu wypowiedzi prelegenta (płynność i swoboda, poprawność języka, zaangażowanie, postawa + kontakt z publicznością).
- Bibliografia (aktualna, zgodna z tematem, wystarczająca).
Do uzyskania zaliczenia wymagane jest min. 6 pkt.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Franciszek Bereźnicki. Podstawy dydaktyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.
Woynarowska B. Edukacja zdrowotna. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2017.
Kazimierz Żegnałek. Dydaktyka ogólna - wybrane zagadnienia. Wydawnictwo WSP TWP, Warszawa 2005
(i wydania wznowione).
W cyklu 2024/25L:
Franciszek Bereźnicki. Podstawy dydaktyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011. |
Uwagi
W cyklu 2024/25L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: