Nauki społeczne i humanistyczne: Pielęgniarstwo wielokulturowe 1800-P1-NSHPW-S2
Przedmiot jest realizowany w formie wykładów i ćwiczeń.
Wykłady mają na celu przygotowanie studenta do:
- znajomości uwarunkowań zachowań zdrowotnych w różnych religiach i kulturach świata,
- znajomości teorii i modeli opieki w odniesieniu do współczesnego zjawiska wielokulturowości podopiecznych w opiece pielęgniarskiej,
- pomnażania zasobu wiedzy zawodowej wobec współczesnego zjawiska migracyjnego w Polsce i na świecie.
Ćwiczenia mają na celu przygotowanie studenta do:
- uwzględniania w praktyce zawodowej wiedzy na temat
wielokulturowości w szeroko rozumianej opiece pielęgniarskiej
-zrozumienia zmian zachodzących w opiece nad pacjentami wynikających z przemian kulturowych współczesnego świata
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- seminaryjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- 100% frekwencja na wykładach i ćwiczeniach
- zaliczenie ćwiczeń: wykonanie wszystkich zadań zaplanowanych do realizacji
(Efekty: od A.U.17 do A.U.20)
- zaliczenie wykładów i ćwiczeń - testu końcowy obejmuje treści z: wykładów i ćwiczeń składającego się z 20 pytań:
60 % - 67% = 3,0
68% – 75% = 3,5
76% – 83% = 4,0
84% – 91% = 4,5
92% – 100% = 5,0.
(Efekty od A.U.23 oraz A. .W. 26 A.W.27. , A.W.28., A.W.29.)
Poprawa zaliczenia w ramach sesji poprawkowej – test poprawkowy (min. 60% prawidłowych odpowiedzi na ocenę dostateczną). Test pisemny
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa/podstawowa:
1. Majda A., Zalewska-Puchała J., Ogórek-Tęcza B.:
Pielęgniarstwo transkulturowe, Wydawnictwo Lekarskie PZWL
, Warszawa 2010
2. Krajewska-Kułak E., Guzowski A., Bejda G., Lankau A. (red.): Pacjent odmienny kulturowo. Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum, Poznań 2015.
Literatura uzupełniająca:
1. Materia przygotowane przez prowadzącego
W cyklu 2022/23Z:
Literatura obowiązkowa/podstawowa: 1. Majda A., Zalewska-Puchała J., Ogórek-Tęcza B.: 2. Krajewska-Kułak E., Guzowski A., Bejda G., Lankau A. (red.): Pacjent odmienny kulturowo. Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum, Poznań 2015. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura obowiązkowa/podstawowa: 1. Majda A., Zalewska-Puchała J., Ogórek-Tęcza B.: 2. Krajewska-Kułak E., Guzowski A., Bejda G., Lankau A. (red.): Pacjent odmienny kulturowo. Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum, Poznań 2015. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura obowiązkowa/podstawowa: 1. Majda A., Zalewska-Puchała J., Ogórek-Tęcza B.: 2. Krajewska-Kułak E., Guzowski A., Bejda G., Lankau A. (red.): Pacjent odmienny kulturowo. Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum, Poznań 2015. Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: