Endoskopia: - podstawy kliniczne endoskopii w urologii i ginekologii
1800-P1-Endu-S2
Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń ukierunkowanych na zdobycie umiejętności praktycznych. Poruszana jest problematyka dotycząca chorób układu moczowo-płciowego u mężczyzn i układu moczowego u kobiet. Na ćwiczeniach studenci zapoznają się z zasadami postępowania klinicznego u pacjentów ze schorzeniami układu moczowo-płciowego.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w ćwiczeniach – 10 h
- konsultacje z nauczycielem prowadzącym przedmiot – 5h
RAZEM: 15 h =0,6 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- czytanie literatury – 5 h = 0,2
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa
w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia – 5 h = 0,2
Łączny nakład pracy studenta w Katedrze Urologii: 25 h = 1 ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
ZNA I ROZUMIE:
W1. organizację i funkcjonowanie pracowni endoskopowej
oraz zasady wykonywania procedur endoskopowych -
B.W8.
W2. diagnostyczne i terapeutyczne możliwości endoskopii w
zakresie przewodu pokarmowego, dróg oddechowych,
urologii, ginekologii, laryngologii, anestezjologii i ortopedii
- B.W9.
W3. zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
obowiązujące w pracowni endoskopowej - B.W10
Efekty uczenia się - umiejętności
POTRAFI:
U1. uczyć pacjenta i jego rodzinę postępowania przed
planowanym i po wykonanym procesie diagnostyki i
terapii endoskopowej - B.U8.
U2. współuczestniczyć w procesie diagnostyki i terapii
endoskopowej - B.U9.
U3. prowadzić dokumentację medyczną w pracowni
endoskopowej - B.U10.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
JEST GOTÓW DO:
K.1. dokonywania krytycznej oceny działań własnych i
działań współpracowników z poszanowaniem różnic
światopoglądowych i kulturowych
K.2. formułowania opinii dotyczących różnych aspektów
działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w
przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem
problemu
K.3. okazywania dbałości o prestiż związany z
wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność
zawodową
K.4. rozwiązywania złożonych problemów etycznych
związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i
wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań
K.5. ponoszenia odpowiedzialności za realizowane
świadczenia zdrowotne
Metody dydaktyczne
dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, studium przypadku
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Brak.
Kryteria oceniania
Weryfikacja osiągniętych przez studenta efektów uczenia będzie się odbywać przez ocenę:
• aktywnego udziału oraz przygotowania do prowadzonych zajęć,
• opanowania materiału realizowanego na ćwiczeniach.
Sprawdzanie umiejętności i kompetencji społecznych odbywać się będzie m.in. poprzez wnikliwą obserwację czynności studenta podczas wykonywania zadań praktycznych. Do zaliczenia przedmiotu niezbędna jest obecność na ćwiczeniach.
Zaliczenie w formie prezentacji – B.W8., B.W9., B.W10, B.U8., B.U9., B.U10.
Przedłużona obserwacja - K1, K2, K3, K4, K5.
Praktyki zawodowe
Literatura
”Urologia. Ilustrowany podręcznik dla studentów i stażystów”. Tomasz Drewa, Kajetan Juszczak. PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: