Do dyspozycji Uczelni - obowiązkowe: Zaawansowana ocena kliniczna stanu zdrowia pacjenta 1800-P1-DUO-S2
W trakcie ćwiczeń poruszane zostaną następujące tematy:
1. Badanie ogólne: stan ogólny, objawy życiowe, motoryka ciała, ułożenie w łóżku, stan odżywienia, skóra i błony śluzowe, węzły chłonne. Znaczenie w podejmowaniu czynności pielęgniarskich, doborze badań diagnostycznych oraz preskrypcji leków.
2. Badanie szczegółowe: głowa, szyja, tarczyca. Badanie układu oddechowego. Znaczenie w podejmowaniu czynności pielęgniarskich, doborze badań diagnostycznych oraz preskrypcji leków.
3. Badanie układu krążenia Znaczenie w podejmowaniu czynności pielęgniarskich, doborze badań diagnostycznych oraz preskrypcji leków. Elementy analizy i oceny badania ekg
4. Badanie jamy brzusznej, badanie układu moczowego, nerwowego narządu ruchu. Znaczenie w podejmowaniu czynności pielęgniarskich, doborze badań diagnostycznych oraz preskrypcji leków.
W trakcie zajęć przewidziana jest analiza przypadków klinicznych, badanie z wykorzystaniem fantomów i symulacji sytuacji klinicznych. Wyniki badania każdego z układów organizmu człowieka będą omawiane w aspekcie ich znaczenia dla planowania opieki pielęgniarskiej, doboru badań diagnostycznych oraz ordynowania leków zgodnie z wykazem substancji czynnych, które mogą być przepisywane przez pielęgniarki i położne, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20.10.2015r.
W cyklu 2022/23L:
jak w częsci A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- tekst programowany
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Każdy student jest na bieżąco oceniany w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych podczas wykładów, ćwiczeń oraz po złożeniu pracy będącej formą realizacji samokształcenia. Znajomość materiału z ćwiczeń, wykładów i zaleconych podręczników jest sprawdzana w trakcie bieżących zajęć oraz po ich zakończeniu. Student podchodzi do zaliczenia umiejętności praktycznych po zakończeniu ćwiczeń (check-lista). Jeżeli Plan studiów przewiduje dla przedmiotu realizację samokształcenia, student powinien przygotować pracę pisemną na temat zadany przez prowadzącego/ koordynatora przedmiotu. Po zakończeniu zajęć (wykładów i ćwiczeń, zaliczeniu samokształcenia) w terminie uzgodnionym ze studentami, przeprowadzony zostanie pisemny sprawdzian wiedzy.
Punktacja Ocena
<18 pkt ndst
18-19 pkt dst
20-22 pkt dst+
23-25 pkt db
26-28 pkt db+
29-30 pkt bdb
Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia końcowego przedmiotu jest aktywny udział we wszystkich zajęciach przewidzianych Planem studiów (tzn. wykłady, seminaria, ćwiczenia, samokształcenie- jeśli dotyczy). Nie przewiduje się żadnych dodatkowych terminów zajęć poza przewidzianymi w „Rozkładzie zajęć” przygotowanym przez Dział Kształcenia. Nie są także przewidziane żadne inne formy „odrobienia zajęć” poza obecnością na nich.
Warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu jest obecność na wszystkich wykładach i wszystkich ćwiczeniach, uzyskanie przynajmniej oceny dostatecznej z każdej formy zaliczenia przedmiotu (wykład, ćwiczenia, seminarium, samokształcenie) oraz spełnienie wszystkich pozostałych warunków opisanych w ogólnym „Regulaminie zajęć dydaktycznych w Katedrze Chorób Naczyń i Chorób Wewnętrznych” dostępnym na stronie internetowej jednostki. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych podczas zaliczenia wszystkich form kształcenia przedmiotu.
Zakres wiedzy i umiejętności wymagany podczas kolokwium obejmuje tematykę ujętą w sylabusie, materiał prezentowany podczas zajęć dydaktycznych oraz zawarty w podanych pozycjach piśmiennictwa. W przypadku nieobecności na zajęciach (wykłady, ćwiczenia) lub podczas kolokwium zaliczeniowym należy ją usprawiedliwić w terminie 7 dni (np. wysłać skan zwolnienia lekarskiego na adres e-mail Katedry). Nieusprawiedliwienie nieobecności podczas zaliczenia skutkuje niezaliczeniem przedmiotu. W przypadku usprawiedliwienia nieobecności student ma prawo zaliczyć kolokwium w terminie ustalonym przez asystenta dydaktycznego lub kierownika Katedry. Student ma prawo do jednego zaliczenia poprawkowego. Jego niezaliczenie skutkuje niezaliczeniem przedmiotu z konsekwencjami przewidzianymi „Regulaminem Studiów”.
Ocena efektów kształcenia:
Sprawdzanie wiedzy na temat omawianego tematu – na bieżąco w formie ustnej – W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2, K3, K4, K5, K6.
Dyskusja na zajęciach oraz analiza przedstawionych symulacji przypadków klinicznych – W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2, K3, K4, K5, K6.
Kolokwium zaliczeniowe: (ustne, praktyczne, pisemne- test zdalny 30 pytań z jedną prawidłową odpowiedzią, ): W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2, K3, K4, K5, K6.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1..Dyk Danuta (red). Badanie fizykalne w pielęgniarstwie. Wydawnictwo Lekarskie PZWL; Warszawa, wyd. I
2. Zaborowski Piotr. Podstawy badania klinicznego. Medipage 2015.
W cyklu 2022/23L:
jak w części A |
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: